بی تفاوتی شریعتمداری به رفاه بازنشستگان

کدخبر: 2337950

این روز‌ها که صندوق بازنشستگی کشوری اوضاع مناسبی ندارد توقع می‌رود وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی هرچه زودتر رئیس این صندوق را منصوب کند.

حدود ۳ ماه از برکناری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری می گذرد اما این صندوق همچنان با سرپرست اداره می شد.

درست از فردای روزی که میعاد صالحی تهدید به افشاگری در مورد نجومی بگیران کرد و برکنار شد، صندوق بازنشستگی با سرپرستی نعمت الله ایزدی ، رئیس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری اداره می شود.

۳ ماه از انتخاب سرپرست صندوق بازنشستگی می‌گذرد و هنوز مدیرعامل جدید انتخاب نشده این درحالی است که این روز‌ها صندوق اوضاع خوبی ندارد و بازنشستگان گله زیادی از عملکرد این سازمان دارند هرچند که وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اوضاع بهم ریخته صندوق را انکار می‌کند.

محمدشریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره انتصاب مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی اظهار کرد: وزیر کار به صورت قانونی می‌تواند در کل صندوق‌ها مدیران را به مدت شش ماه به عنوان سرپرست منصوب کند و سرپرست‌ها کلیه اختیارات مدیران را دارند.

درست است که این حق قانونی وزیر است، اما به نظر وقت آن رسیده که هرچه زودتر مدیرعامل صندوق منصوب شود تا صندوق حالت ثبات، آرامش پیدا کند و با برنامه‌های توسعه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری را که به یک سازمان بی ثبات اجتماعی و اقتصادی تبدیل شده است سامان دهد تا بازنشستگان کشوری که مالک واقعی و صاحب این خانه بزرگ هستند روی آرامش و سازندگی را در این خانه ببینند.

اما شریعتمداری در ادامه گفت: در اجرای تبصره یک ماده ۱۷ قانون جامع ساختار نظام تأمین اجتماعی کشور اختلاف نظر وجود داشت که برای رسیدگی به این اختلاف نظر‌ها بین دو معاونت اداری-استخدامی و حقوقی رئیس جمهور مذاکراتی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه هفته پیش در جلسه دولت برای این موضوع تصمیم‌گیری شد، افزود: سازمان اداری-استخدامی از بین ۱۴ پیشنهادی که برای معاونت‌ها و ریاست صندوق بازنشستگی کشوری ارائه کردیم مقرر شد که بررسی‌های لازم را انجام دهد و نتیجه نهایی را اعلام کند.

امید است هرچه زودتر تکلیف ریاست صندوق مشخص شود و مدیری شایسته و لایق سکان دار این سازمان اقتصادی و اجتماعی شود چرا که این جامعه بزرگ ۱.۵ میلیون نفری از وزیر کار انتظار دارند تا پایان آبان ماه سال‌ جاری به این بی ثباتی خاتمه دهند و با انتصاب مدیرعاملی متخصص، مجرب که امین و محافظ اموال و سرمایه بازنشستگان کشوری باشد آرامش و توسعه را به این سازمان بزرگ بازگردانید.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: