آیا اعتیاد شوهر حق طلاق را به زن می‌دهد؟

کدخبر: 2337970

یکی از مواردی که سبب اعطای حق طلاق به زوجه می‌شود اعتیاد است اما هر اعتیادی این حق را به زوجه نمی‌دهد.

یکی از مواردی که منجر به طلاق می‌شود اعتیاد زوجین است و بسیاری از زنان فکر می‌کنند که با هر نوع اعتیادی می‌توانند حق طلاق را بگیرند و نسبت به اخذ حق طلاق اقدام کنند اما باید به این نکته توجه داشته باشند که انجام این کار به راحتی نیست.

اما بر خلاف این تصور عامه هر نوع اعتیادی منجر به حق طلاق برای زوجه نمی‌شود و برای گرفتن طلاق از طریق اعتیاد باید به گونه‌ای رفتار شود که منجر به بر هم خوردن اساس خانواده یا وارد شدن خلل به زندگی زناشویی شود یعنی اعتیاد به قدری باشد که به هیچ وجه نتوان آن را درمان کرد.

در صورتی که پزشک معالج تشخیص دهد که ترک اعتیاد امکانپذیر نیست یا مدت زمان زیاد و با سختی طی می‌شود در این زمان حق طلاق به زن داده می‌شود.

تشخیص اعتیاد فرد به زندگی مشترک ارتباط دارد و باید در محکمه طلاق حتماً اعتیاد زوج به اثبات برسد و در صورتی که مواد مخدر مصرفی چه مواد مخدر گیاهی، چه صنعتی و چه قرص به هیچ وجه جنبه درمانی نداشته باشد باشد در آن زمان حق طلاق به زوجه داده می‌شود.

برای احراز اعتیاد زوجه باید دادخواستی را تنظیم کند و از پزشکی قانونی درخواست نامه داشته باشد و آزمایش مثبت اعتیاد زوج را دریافت کند همچنین با شهادت شهود و تحقیقات محلی هم می‌توان اعتیاد را به اثبات رساند و حق طلاق را به زوج داد.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: