تحلیلگر سعودی مقیم لندن: در جنگ آینده، در کنار اسرائیل خواهیم ایستاد

کدخبر: 2337990

«عبدالحمید الغبین» نویسنده سعودی که خواستار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده بود، در جدیدترین اظهار نظر، خواستار حمله رژیم صهیونیستی به لبنان شد.

«عبدالحمید الغبین» نویسنده سرشناس سعودی که به جانبداری از رژیم صهیونیستی و ضدیت با فلسطینی‌ها معروف شده است در صفحه توئیتر خود تصریح کرد که در جنگ احتمالی میان اسرائیل و لبنان، در کنار صهیونیست‌ها خواهد ایستاد.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، او از رژیم صهیونیستی خواست تا با حمله به جنوب لبنان «حزب‌الله» را نابود کند و مدعی شد که بیشتر اعراب از اسرائیل حمایت می‌کنند.

الغبین با عباراتی توهین آمیز رژیم صهیونیستی را «دولت صلح» و حزب‌الله را «چهره زشت ایران» توصیف کرد که اینگونه نظرات وی تا کنون بارها مورد استقبال محافل صهیونیستی و اعتراض کاربران عربی قرار گرفته است.

الغبین رئیس مرکزی موسوم به اندیشکده پژوهش‌های سیاسی در لندن است و خود را جزء ۵۰ شخصیت مؤثر در عربستان سعودی می‌داند. او خواستار «صلح آشکار» با رژیم صهیونیستی و استقبال از «بنیامین نتانیاهو» در ریاض پایتخت سعودی شد. «عبدالحمید الغبین» در ژوئیه گذشته گفته بود که کشور اصلی فلسطینی‌ها «اردن» است و باید به هر نحوی شده از شر آنها خلاص شد.

اشاره او به اردن، همان نکته‌ای است که در طرح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» آمده که آوارگان فلسطینی باید در اردن اسکان داده شوند؛ امری که اعتراض شاه اردن را برانگیخته و سبب شده تا با این طرح مخالفت کند.

این نویسنده سعودی پیش از این در توئیتی نوشته بود که عربستان سعودی بزودی و بدون شک چه با حمایت آمریکا یا بدون حمایت این کشور در پاسخ به حملات پهپادی به آرامکو، به ایران حمله مرگباری خواهد کرد. این نوشته وی با تمسخر کاربران مواجه شد و بسیاری وعده دولت سعودی مبنی بر غلبه بر انصارالله یمن ظرف چند هفته را به او یادآوری کردند.

او در آن توئیت همچنین مدعی شده بود که در سال ۲۰۲۰ رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در سطوح سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به صلح [سازش] خواهند رسید و در حقیقت این موضوع اکنون نیز وجود دارد و صرفا نیاز است تا به طور رسمی اعلام شود.

نظرات تحریک‌آمیز این نویسنده سعودی محدود به صفحه شخصی خود در توئیتر نشده و او اخیرا یادداشت‌های خود را در روزنامه «اسرائیل هیوم» که به نوعی ارگان غیر رسمی نتانیاهو محسوب می‌شود، منتشر کرده و نوشته است که ملتی به نام «فلسطین» وجود ندارد. پس از انتشار این مقاله، وزارت خارجه اسرائیل از مواضع الغبین استقبال کرد و در صفحه رسمی خود در توئیتر، آرای این تحلیلگر سعودی را نماد «اعتدال» و «میانه‌روی» و عامل «ثبات» دانست.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: