سینما، بخش مهمی از جوامع امروزی

کدخبر: 2337994

امروزه سینما بخش زیادی از سرگرمی و فراغت مردم را در بر می‌گیرد. کمپانی‌های بزرگ تولید فیلم، سرمایه‌های کلانی را به این بخش اختصاص می‌دهند و در اکثر مواقع این سرمایه‌ها با سودآوری چشمگیری همراه است.

نسیم آنلاین : امروزه سینما بخش زیادی از سرگرمی و فراغت مردم را در بر می‌گیرد. کمپانی‌های بزرگ تولید فیلم، سرمایه‌های کلانی را به این بخش اختصاص می‌دهند و در اکثر مواقع این سرمایه‌ها با سودآوری چشمگیری همراه است.

علاقه مندان به سینما و تلویزیون در کشور ما کم نیستند. قشر زیادی از جوانان و البته افراد مسن‌تر، با تماشای عناوین داخلی و یا صرفا خارجی لحظات خوبی را برای خود ایجاد می‌کنند.

اما موضوعی که می‌تواند برای این دوستان (علاقه مندان به سینما) مفید باشد، اخبار سینما و تلویزیون است. همانطور که می‌دانید روزانه اخبار زیادی مبنی بر سیاست، ورزش، گردشگری و ... منتشر می‌شود که بخش عمده و قابل توجهی از آن مربوط به سینما است. وبسایت‌های بزرگ خارجی زبانی وجود دارند که تمامی اخبار و اطلاعات سینمای هالیوود و جهان را به طور آنلاین مخابره می‌کنند. آن‌ها تاریخ اکران، جزئیات جدید و تمامی اتفاقاتی که در مراحل پیش تولید تا اکران یک فیلم رخ می‌دهد را گزارش می‌دهند و سود زیادی از این بابت می‌کنند.

اما نکته‌ای وجود دارد. زبان این سایت‌ها اکثرا انگلیسی و یا گاها به زبان‌های دیگر است. بنابراین مردم کشور ما ممکن است به آسانی نتوانند این اخبار را دنبال کنند. البته قشری هستند که تسلط کامل به زبان انگلیسی دارند و می‌توانند تمامی جزئیات را مطالعه کنند. اما عده‌ای که تسلط کافی به این زبان را ندارند چه کنند؟

وبسایت‌های فارسی زبانی وجود دارند که تمامی این اخبار را ترجمه می‌کنند و بدون کم و کاستی در اختیار سینما دوستان می‌کنند. ممکن است نام زومجی، تایم سیتی و یا خیلی از آن‌ها به گوشتان خورده باشد.

این وبسایت‌ها مهم‌ترین و معتبرترین پایگاه‌های خبری سینما در ایران هستند که علاوه بر سینمای خارج، سینمای داخل کشور را نیز به خوبی پوشش می‌دهند. طی سیاحت کوتاهی که اخیرا در یکی از این وبسایت‌ها داشتم اخبار جدیدی از سینمای داخل را مشاهده کردم که نُوید از پخش 2 سریال جدید ایرانی با نام‌های « سریال کرگدن » و « سریال دل » را می‌داد. اگر دوست داشته باشید اطلاعات بیشتری در مورد این عناوین کسب کنید می‌توانید روی اسم آن‌ها کلیک کنید تا به صفحه مذکور هدایت شوید.

بخش جالب دیگری که یکی از این وبسایت‌ها داشت، خرید و دانلود قانونی یکی از سریال‌های جدید ایرانی بود. سریال مانکن را عرض می‌کنم، آخرین فعالیت آقای سهیلی زاده که در شبکه خانگی نمایش پخش می‌شود و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده. شما برای دانلود سریال مانکن می‌توانید روی لینک کلیک کنید و پس از خرید، آن را به صورت قانونی دانلود کنید.

گمان نمی‌کنم نیازی به توضیح دادن و توجیه کردن برای خرید قانونی وجود داشته باشد. سینما دوستان یکی از پیشگام‌تری اقشار جامعه ما هستند و فرهنگ‌های جوامع مختلف را هر روز می‌بینند و به درک بسیار بالایی در زمینه‌های مختلف رسیده‌اند. بنابراین خوب می‌دانند که خرید و حمایت از یک اثر تا چه میزان می‌تواند مفید باشد و به خودشان کمک کند.

یک پروسه سینمایی پس از اکران، می‌تواند به خوبی مورد استقبال قرار بگیرد و با به طور کامل شکست بخورد; این تنها و تنها به حمایت‌هایی بستگی دارد که از سمت مردم دریافت می‌کند. خوب مسلم است که اگر فیلمی با حمایت خوبی برخوردار شود و فروش قابل توجهی داشته باشد، سرمایه‌ای برای پروژه های جدید و ادامه‌ی مسیر به دست می‌آورد که این موضوع به نفع بیننده است.

بنابراین با یک مبلغ ناچیز که فکر نمی‌کنم بالاتر از 5000 تومان بیشتر باشد، شما مسیری هموار برای ادامه مسیر یک تیم تولید فراهم می‌کنید.

امیدوارم که از این اطلاع رسانی لذت برده باشید.

ارسال نظر: