کویت در حال بررسی طرح ابتکاری ایران برای امنیت خلیج‌ فارس است

کدخبر: 2337995

معاون وزیر خارجه کویت گفت، کشورش در حال بررسی طرح ابتکاری رئیس‌جمهور ایران برای امنیت خلیج فارس است.

«خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت با اعلام اینکه مرز کویت و عراق امن است، گفت که تأمین امنیت مرز دو کشور بر اساس طرح کویت و با مشارکت دستگاه‌های دولتی مربوطه در حال انجام است.

به نوشته روزنامه کویتی«القبس»، الجارالله درباره احتمال حملات تروریستی انتقامجویانه به دنبال کشته شدن البغدادی، گفت: «هماهنگی اطلاعاتی با کشورهای منطقه برای مقابله با این حملات وجود دارد».

وی افزود: همکاری با کشورهای همسایه برقرار است و با توجه به برخی تحلیل‌ها درباره احتمال وجود برخی واکنش‌ها، هماهنگی و رایزنی بیشتر با دستگاه‌های امنیتی در منطقه به منظور مقابله با هر گونه واکنش‌های منفی ضروری است.

القبس همچنین به نقل از برخی منابع عالی‌رتبه امنیتی نوشت که همدردی‌هایی با داعش در داخل کشور مشاهده می‌شود که دستگاه‌های امنیتی مربوطه به دقت تحرکات آن‌ها را رصد می‌کنند.

این منابع گفتند که کشته شدن البغدادی به معنای بعید بودن بازگشت این گروه‌ تروریستی با عناوین جدید، نیست.

الجارالله درباره طرح ابتکاری «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران درباره امنیت خلیج‌فارس نیز گفت: «کویت این طرح ابتکاری را تحویل گرفته و اکنون در حال بررسی آن هستیم و هر زمان درباره آن تصمیم‌گیری کنیم به تهران ابلاغ خواهیم کرد».

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به تشریح طرح ایران درباره امنیت خلیج فارس پرداخت و گفت: «بنا به مسئولیت تاریخی کشورم در حفظ امنیت، صلح، ثبات و پیشرفت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشورهایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر می‌شوند به "ائتلافِ امید" یعنی "ابتکار صلح هرمز" (Hormoz Peace Endeavor) دعوت می‌کنم».

روحانی افزود که «هدف "ائتلاف امید" ارتقای صلح، ثبات، پیشرفت و رفاه کلیه ساکنان حوزه تنگه هرمز، و تفاهم متقابل و روابط صلح آمیز و دوستانه میان ایشان است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: