نماینده پارلمان اروپا: هرج و مرج برگزیت آبروی انگلیس را برده است

کدخبر: 2338253

یک نماینده حزب کارگر انگلیس با تاکید بر اینکه هرج و مرج حاصل از برگزیت آبرو و حیثیت کشورش را از بین برده است از دیگر کشورها خواست که این روند را دنبال نکنند.

«سب دنس»، از نمایندگان حزب کارگر انگلیس در پارلمان اروپا در گفتگویی با سایت رادیو آلمان به مسئله برگزیت در کشورش پرداخته و خروجی انتخابات پارلمانی زودهنگام در انگلیس را کاملا باز ارزیابی کرد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه این را بهتر می دانست که قبل از برگزاری اتخابات زودهنگام یک همه پرسی در کشورش برگزار می شد.

این نماینده پارلمان اروپا همچنین گفت که من احتمال می دهم این انتخابات هیجان انگیزتر از بسیاری از انتخابات های قبلی در کشور ما باشد.

وی همچنین از همه درخواست کرد که در این انتخابات به حزب کارگر رای بدهند و در این باره گفت که اگر ما یک دولت متشکل از حزب کارگر را تشکیل دهیم یک همه پرسی دومی درباره برگزیت برگزار خواهد شد و به این ترتیب ما این امکان را به دست می آوریم که برگزیت را متوقف کنیم و رویکرد این کشور را تغییر دهیم.

دنس همچنین گفت: اگر ما از ابتدا این سیاست را دنبال می کردیم موضع ما بسیار راحت تر بود. ما باید بر بوریس جانسون پیروز شویم. من نمی توانم تصور کنم که برگزیت تحت یک دولت متشکل از حزب کارگر شکل گیرد. من اصلا نمی توانم این را تصور کنم.

وی همچنین گفت که اگر بوریس جانسون در این انتخابت پیروز شود انگلیس اتحادیه اروپا را در 31 ژانویه ترک خواهد کرد.

این سیاستمدار حزب کارگر انگلیس در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که آشفتگی های برگزیت آبرو و حیثیت انگلیس را نابود کرده است.

وی در ادامه ضن ابراز امیدواری در این باره که با انتخابات مجدد شرایط برای ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا فراهم شود همچنین گفت که دهه ها طول خواهد کشید تا شهرت و آبّروی انگلیس دوباره بهبود یابد. پس خواهش من این است که به آنچه که در انگلیس اتفاق افتاده نگاه کنید و شما این راه ا دنبال نکنید. این راهی به سمت بدبختی و نابودی سیاست پایدار است.

بریتانیا قصد دارد برای نخستین بار در یک قرن گذشته، انتخابات زودهنگام خود را در ماه دسامبر برگزار کند. این انتخابات پس از آن قرار است برگزار شود که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس موفق به جلب حمایت نمایندگان پارلمان با هدف شکستن بن بست برگزیت شده است.

پس از مخالفت پارلمان انگلیس با توافق برگزیت بین لندن و بروکسل، جانسون که وعده داده بود تا پایان اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام 12 دسامبر یعنی 21 آذرماه شد.

این نخستین انتخابات انگلیس در نزدیکی کریسمس است که از سال 1923 میلادی تاکنون برگزار خواهد شد. نتایج این انتخابات به شدت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این انتخابات در واقع رقابت بزرگی بین جانسون و احزاب متحدش برای پیشبرد برگزیت از یک سو و منتقدان دولت از جمله حزب کارگر است که برای برگزاری یک همه پرسی دیگر درباره برگزیت تلاش زیادی کرده‌اند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: