صندوق بازنشستگی نفت، تحت مدیریت بازنشسته‌ها و جوانان سفارشی وزیر نفت

کدخبر: 2338254

مروری بر اعضای هیات رئیسه نشان از آن دارد که افراد بازنشسته و جوانان نور چشمی، مدیریت این صندوق را بر عهده گرفته‌اند. افرادی که انتشار رقم دریافتی حقوق و پاداش‌های بازنشستگی‌ برخی از آن‌ها در سال گذشته جنجال‌های زیادی در فضای مجازی به پا کرده است.

نسیم آنلاین : اعضای هیات رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت تعیین شدند. بنابر اساسنامه جدید صندوق که اول آبان توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد، اعضای هیات رئیسه با پیشنهاد هیات امنا و حکم وزیر نفت تعیین می‌شوند. بعد از ابلاغ اساسنامه جدید، چهارشنبه گذشته منابع خبری از استعفا نصرت رحیمی، رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی خبر دادند. نود اقتصادی گزارش داد که علت اختلافات رحیمی و بیژن زنگنه که رفاقتی ۳۰ ساله با یکدیگر دارند، دخالت‌های آیدین ختلان، دستیار ویژه و جوان زنگنه بوده است.

صبح امروز در جلسه اعضای هیات امنا صندوق بازنشستگی نفت، اعضای هیات رئیسه جدید صندوق نیز تعیین شدند. بر اساس صورتجلسه منتشر شده، این اعضا به شرح زیر است: مهدی کرباسیان، امیرحسین بحرینی، محمد مهدی رحمتی، علی کاردر، محمد مصطفوی، فرزین مینو و محمدرضا عراقی. ریاست صندوق نیز بر عهده محمد مهدی رحمتی قرار گرفت.

بیژن زنگنه نیز نصرت رحیمی را که عملکرد پرحاشیه‌ای در مدیریت صندوق داشته، امروز به عنوان نماینده بازنشستگان به عضویت در هیات امنا صندوق انتصاب کرد. دیگر عضو هیات امنا که نماینده بازنشستگان است، محمد آقایی تبریزی، عضو اسبق هیات مدیره شرکت ملی نفت است که در سال ۸۶ بازنشست شده است.

باز هم به کارگیری بازنشستگان و جوانان نورچشمی در صنعت نفت

مروری بر سوابق اعضای هیات رئیسه نشان از آن دارد که افراد بازنشسته و جوانان نور چشمی، مدیریت این صندوق را بر عهده گرفته‌اند. افرادی که انتشار رقم دریافتی حقوق و پاداش‌های بازنشستگی‌شان در سال گذشته جنجال‌های زیادی در فضای مجازی به پا کرده است.

حمیدرضا عراقی، علی کاردر، مهدی کرباسیان و محمد مهدی رحمتی که در ترکیب هیات رئیسه حضور دارند، همگی از افراد بازنشسته هستند.

عراقی که بیشتر عمر فعالیت‌های خود در صنعت نفت را در حوزه گاز گذرانده، تا پیش از بازنشسستگی مدیر عامل شرکت ملی گاز بوده است.

علی کاردر نیز مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت بود که در زمان مدیریتش بر این شرکت، به جوانان سفارش شده از سوی بیژن زنگنه به خوبی میدان می‌داد. در میان برجسته ترین سمت‌هایی که وی به جوانان مورد حمایت وزیر نفت داده، مدیرعاملی شرکت نیکو بود که نصیب علی‌اکبر پورابراهیم شد.

مهدی کرباسیان، برادر مسعود کرباسیان مدیر عامل کنونی شرکت ملی نفت، نیز در مردادماه سال پیش، بعد از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سمت خود استعفا داد. او مدیر عاملی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و ریاست هیات مدیره ایمیدرو را در کارنامه خود دارد.

محمد مهدی رحمتی از مدیران پیشین سازمان برنامه و بودجه نیز در آخرین سمت خود پیش از بازنشستگی، در سمت معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت حضور داشت. وی سال گذشته مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شد و به همین دلیل کناره‌گیری کرد.

امیرحسینی بحرینی دیگر عضو هیات رئیسه است که عضو هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است و تاکنون در شرکت‌های متعددی از جمله شرکت نفت سپاهان، و شرکت نفت پاسارگاد مدیرعامل بوده است.

فرزین مینو، دیگر عضو هیات رئیسه، معاون کنونی توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت است.

اما جوانترین عضو هیات رئیسه، محمد مصطفوی است. قبلا در مورد سوابق نه چندان در خور وی نوشته بودیم . وی از آن دسته جوانانی است که یک شبه راه صد ساله را در صنعت نفت طی کرده‌ و پست‌های سفارشی را یک به یک با سرعتی عجیب در اختیار گرفته و هم اکنون خود را در ترکیب هیات رئیسه صندوق بازنشستگی نفت با بیش از ۱۸۰ شرکت، می‌بیند.

ارسال نظر: