جنگ کنونی تروریسم اقتصادی است و سفره مردم را نشانه رفته است

کدخبر: 2338343

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد گفت: جنگ تحمیلی کنونی طوفان تروریسم اقتصادی است و ماه‌ها است سفره و سلامت مردم را نشانه رفته است و در حال تخلیه ذخایر استراتژیک مالی و غذایی کشور است.

بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در نطق میان دستور خود در نشست علنی عصر امروز مجلس گفت: در سالگرد انقلاب دوم هستیم و تنشهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی، پدیده تازه و غیر منتظره ای برای نظام ما نبوده اما رویکرد عقلانی و به دور از هیجان و غرور کاذب همراه با حفظ استقلال و کرامت ملت، می‌تواند پایانی بدون آسیب برای کشور به ارمغان آورد در دوران 40ساله انقلاب، هم تجربه جنگ را داریم و هم تجربه توافق و گفتگو با دول غرب و شرق را، نمونه بارز آن، تصمیم عقلایی امام راحل در پایان دادن به جنگ خانمان سوز ایران و عراق است.

وی ادامه داد: به یاد داریم در نامه امام راحل به مردم در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ آمده بود :«من باز می گویم که قبول این مساله برای من از زهر کشنده تر است ولی راضی به رضای خدایم و برای رضایت او این جرعه را نوشیدم.» امروز هم به مرحله حیاتی نظیر روزهای پایانی جنگ تحمیلی نزدیک شده‌ایم.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد گفت: جنگ تحمیلی کنونی طوفان تروریسم اقتصادی است و ماهها است سفره و سلامت مردم را نشانه رفته است و در حال تخلیه ذخایر استراتژیک مالی و غذایی کشور است. آیا دشمنان داخلی و خارجی ایران در حال آماده کردن جام زهر دیگری هستند؟

بنیادی تصریح کرد: باید گفت تیزبینی رهبری انقلاب، تمام تحلیل های دشمن را نقش بر آب کرد. ایشان ضمن تایید ظرفیت برجام، تنها شرط کوچک و در عین حال تلختر از جام زهر را به خود ترامپ پیشنهاد کردند و آن بازگشت به برجام بود تا بدینوسیله باب مذاکره نیز باز بماند. هرچند زمان کوتاه است و باید تیم دیپلماسی ما اعم از شورای عالی امنیت ملی ، دولت و مجلس شورای اسلامی بر راهبرد تحت فشار قرار دادن ترامپ برای لغو تحریمها و برگشت به برجام نزد دولتها و افکار عمومی جهان تمرکز نماید. اگر این امر محقق نشود بنا به گفته اخیر رییس جمهور راهی جز مقاومت برای ملت ایران نمانده است که این به معنای بی نتیجه ماندن عملکرد همه میانجیگران است.

وی بیان داشت: در کنار همه این مسائل مهلت رو به اتمام ما برای پیوستن به اف ای تی اف در کنار برگشت تنها ۴۹ درصد ارز حاصل از صادرات، زنگ خطری جدید را به صدا در آورده و محتمل است در پایان سال جاری در شرایط تورم افسار گسیخته جدید و کاهش بیشتر ارزش پول ملی قرار گیریم.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد گفت: متاسفانه تاکنون هم، روند سلطه سیاه سیاست بر اقتصاد به نام تحریم ها و به کام رانت خواران پیش رفته است و چنین مسیری قطعا زمینه ابتلا به بیماری اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین را فراهم می‌کند که در آنها هزاران دزد و رانت خوار خرد و کلان وجود دارد و هرکدامشان به یک گروه مافیایی تبدیل شده اند . در حلقه اول اینگونه اقتصادها سیاستمداران کثیف رانت خوار هستند، حلقه دوم را بانک ها تشکیل میدهند و حلقه سوم را هم نظامیان و امنیتی ها. به همین دلیل هم شاهد کودتاهای مختلف در آن کشورها هستیم.

بنیادی بیان داشت: از طرفی به عقیده کارشناسان، جهان در شرف بحران اقتصادی شبیه سال 2008 است و اصرار انگلیس بر انجام برگزیت در این راستا ارزیابی می‌شود. امری که باید در تصمیمات ما هم مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: آقای رییس جمهور! کاهش ذخایر مالی، در کنار عدم دسترسی بخش زیادی از اقشار جامعه به مواد غذایی حیاتی و بروز کمبود بعضی اقلام دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستانها و افزایش بی رویه قیمت آب، برق، گاز ودر آینده سوخت و تسریع روند افزایشی نقدینگی، بدهی بالای دولت به بانکها و بدهی بانکها به بانک مرکزی کسری بودجه و رشد اقتصادی منفی، توقف سرمایه گذاری و اشتغالزایی در کنار افزایش سرقتهای خرد و جرم و جنایت و خودکشی و طلاق، ما را به مرزهای پدیده شوم فروپاشی اقتصادی یک کشور نزدیک می کند و این یعنی شروع درخواست مردم برای استعفای همه ارکان حاکمیت نظیر آنچه در عراق و لبنان و شیلی ودیگر کشورها شاهد هستیم.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد اظهار داشت: آقای رییس جمهور! بنا به گفته جنابعالی شما نمی توانید اصل ۱۱۳ قانون اساسی را بطور کامل اجرا نمایید. پس سه راه بیشتر در پیش رو ندارید. یا از رهبری انقلاب استفساریه ای جدید در مورد این اصل بخواهید یا از ظرفیت اصلهای ۵۹ و ۶۹ قانون اساسی استفاده کنید و یا مردانه تعطیل کنندگان کشور را به مردم معرفی کنید. آنان که کشور را به این نقطه رسانده‌اند تا مردم تکلیف خود را بدانند. البته بعید می دانم شفاف سازی نمایید همانند آقایی که هشت سال اسامی مفسدین اقتصادی را در جیب خود پنهان کرد، بدانید مردم هوشیارتر از آنند که مجدد دراستانه انتخابات در دام رفتار نخ نمای جنگ زرگری جدید تریبونها گرفتار شوند.

وی اضافه کرد: آقای روحانی شما قدرت رای مردم را ناباورانه به دولت موازی باختید و معلوم نیست همان تعطیل کنندگان کشور هرچند هنوز فرصت جبران را در دوسال باقی مانده به شما بدهند. جناب دکتر ظریف حتما در هفته های اخیر ویدئوهای فعالیت‌های نیروهای تحت حمایت ترکیه در شمال شرق سوریه را ندیده‌اید، چون اگر دیده بودید به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ساکت نمی‌ماندید، به نظر می‌رسد، همه اعضای حاضر در مذاکرات در دام نقشه‌های آمریکا قرار گرفته‌اند و این جای تامل بسیار دارد، بدانید مادر تاریخ از ساکنین و عاملین این حوادث انتقام سختی خواهد گرفت و از ملت شریف می‌خواهم در همدردی با مردم قوم کرد سرافراز سفر خود را به ترکیه متوقف کنند.

بنیادی افزود: در پایان دو تذکر به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی دارم، آقایان، امروز با محدودیت منابع آبی، کشاورزان زحمتکش باید خاموشی 6 ماهه چاههای کشاورزی را رعایت کنند و متاسفانه هیچ کس فکر نمی‌کند که چگونه کشاورز با رعایت این خاموشی‌های طولانی مدت امرار معاش نماید. از طرفی جریمه‌های سرسام آور وزارت نیرو کمر آنها را شکسته و متاسفانه پس از تولید محصول و تحمل همه سختی‌ها، جهاد کشاورزی از قبل هیچ برنامه حمایتی مشخصی را تدوین نکرده است و هر ساله در فصل برداشت با پیگیری نمایندگان، بخشی از عملیاتی می شود. نظیر آنچه امروز در مورد محصول گوجه فرنگی و کشمش حوزه انتخابیه اینجانب رخ داده است. هچنین از آقای مهندس حجتی می‌خواهم که پیگیر پرداخت خسارت ناشی از طوفان تیر ماه 98 به کشاورزان بخش زیبای کوهسرخ کاشمر باشند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: