غفاری: دانشجویان باید قوانین عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها را رعایت کنند

کدخبر: 2338467

معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به ابلاغ بخشنامه عفاف و حجاب گفت: دانشجویان ملزم به رعایت این قوانین در دانشگاه‌ها هستند و عدم رعایت آن محدودیت‌هایی را برای آن‌ها به همراه خواهند داشت.

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به ابلاغ بخشنامه عفاف و حجاب به دانشگاه‌ها گفت: در این بخشنامه که به تازگی پس از اصلاحات صورت گرفته به دانشگاه‌ها ابلاغ شده محدودیت‌ خاصی در نظر گرفته نشده است. وی افزود: این بخشنامه قبلا هم وجود داشته و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، به هر حال دانشگاه مجموعه‌ای از قواعد را در زمینه عفاف و حجاب دارد و کسی که دانشجو می‌شود، ملزم به رعایت قوانینی است که در دانشگاه وجود دارد، مانند مقررات و قوانین آموزشی و پژوهشی به همین دلیل در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز قوانینی تعریف شده که دانشجو باید آن را رعایت کند.

غفاری اضافه کرد: فقط در دانشگاه‌های ایران این قوانین نیست بلکه در تمام دانشگاه‌های دنیا در قالب عناوینی مانند کد‌های اخلاقی و فرهنگی تعریف شده است.

وی در خصوص نظارت بر اجرای این بخشنامه گفت: دربازه زمانی مشخصی گزارش از دانشگاه‌ها به معاونت فرهنگی ارسال خواهد شد و مجموعه‌ای که در دانشگاه است نظارت لازم را بر روی اجرای ابن بخشنامه خواهد داشت، در صورتی که این قوانین اجرایی نشود محدودیت‌ها و جرایمی برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: