امام زمان (عج) با هر گناه ما اشک می‌ریزد؟

کدخبر: 2338533

آیا امام زمان (عج) با هر گناهی که ما مرتکب می‌شویم، اشک می‌ریزد و اندوهگین می‌شود؟ چنین چیزی صحت دارد که حضرت مهدی (عج) با هر گناهی که مسلمانان انجام می‌دهیم، افسرده می‌شود؟

به‌طور کلی؛ بر اساس قرآن کریم و احادیث؛ همه‌ کارهای ما به محضر پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) - به ویژه امام زمان(عج) به عنوان امام حاضر - عرضه می‌شود، و آن بزرگواران؛ نه تنها اعمال مسلمانان را می‌بینند و از آن خوشحال یا ناراحت می‌شوند، بلکه در قیامت، مطابق آنچه دیده‌اند شهادت می‌دهند. اما روایتی در مورد گریستن آن حضرات در پی انجام گناه از طرف یک مسلمان نیافتیم.

در قرآن کریم آمده است: «و بگو: [هر کارى می‌خواهید] بکنید، که به زودى خدا و پیامبر او و مؤمنان در کردار شما خواهند نگریست و به زودى به سوى داناى نهان و آشکار بازگردانیده می‌شوید؛ پس شما را به آنچه انجام می‌دادید آگاه خواهد کرد»؛ و در روایاتی تصریح شده است که منظور از "مؤمنان" در این آیه شریفه، ائمه اطهار(ع) هستند.

در همین راستا؛ روایاتی نیز وجود دارد که اندوهگین شدن پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) را از گناهان پیروانشان نشان می‌دهد؛ از جمله روایت زیر:

امام صادق(ع) فرمود: «چرا رسول خدا(ص) را اندوهگین می‌کنید؟» گفتند: چگونه؟! فرمود: «مگر نمی‌دانید که اعمال شما بر او عرضه می‌شود و اگر معصیت خدا را در آن ببیند، اندوهناک می‌شود؟!» آن‌گاه سفارش کرد: «تلاش کنید پیامبر خدا(ص) را خوشحال کنید و موجبات ناراحتی او را فراهم نکنید».

منبع: پایگاه عرفان

ارسال نظر: