جمهوری اسلامی ایران امنیت سوریه را امنیت منطقه می‌داند

کدخبر: 2338572

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی گفت: برخی دشمنان منطقه در صدد سوء استفاده و ایجاد ناامنی و بی دولت­سازی در لبنان و عراق هستند.

«حسین راغب حسین نائب» رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به مناقشات در شمال سوریه و تحرکات جدید آمریکا، گفت: ارتش، مردم و رهبری سوریه، تروریست‌­ها را از ادامه تعدی و جنایت در سوریه باز داشتند و کمک شایانی به ثبات و امنیت منطقه کردند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داده شود که ادلب به عنوان پایگاه تروریست‌ها و بدخواهان قرار گیرد و ضرورت دارد که آرامش، زندگی و ثبات به این منطقه از سوریه باز گردد.

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با تشریح تحولات منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت سوریه را امنیت منطقه می‌داند

امیرعبداللهیان افزود: ما با قدرت در کنار مردم سوریه خواهیم ماند و معتقدیم که امنیت کنونی سوریه، مرهون ایثارگری و خون شهدای مقاومت و مدافعین حرم است.

وی با اشاره به تحولات عراق و لبنان، با تأکید بر توجه به مطالبات مردم و مبارزه با فساد، اظهار داشت: برخی دشمنان منطقه در صدد سوء استفاده و ایجاد ناامنی و بی دولت­سازی در لبنان و عراق هستند.

حسین راغب حسین نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه ـ ایران نیز با تأکید برضرورت ایفای نقش روابط پارلمانی در پیشبرد اهداف راهبردی دو کشور بیان داشت: «همکاری‌های فیمابین به ویژه تعاملات پارلمانی نقش به سزایی در تقویت روابط داشته است و سوریه از همکاری­ های پارلمانی و ارتقاء روابط استقبال می کند». وی ارتقاء روابط و و تعاملات پارلمانی را گامی مهم در راستای توسعه و تقویت همکاری‌ها خواند.

نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه ـ ایران، نگاه راهبردی و دقیق رهبری، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در کمک به سوریه در شکست جریان تکفیری ـ تروریستی داعش را خاطر نشان کرد و گفت: سوریه هرگز نقش اساسی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم را از یاد نخواهد برد و نقش ایران در تحولات منطقه را موثر و ضروری است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: