کره شمالی احتمال گفت‌وگو «کیم» و «آبه» را ناممکن دانست

کدخبر: 2338574

سفیر روابط با ژاپن در کره شمالی، در واکنش به محکومیت آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ توسط توکیو، گفت‌وگو میان رهبران فعلی دو کشور را ناممکن دانست.

«سونگ ایل هو» سفیر روابط با ژاپن در کره شمالی، روز پنجشنبه «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن را «احمقی» دانست که حتی نباید آرزوی پا گذاشتن در پیونگ‌یانگ را داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»،‌ خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از سونگ گفت: «آبه یک احمق و رذل است که در خصوص آزمایش موشک‌اندازهای چندگانه بسیار بزرگ توسط جمهوری دموکراتیک خلق کره (نام رسمی کره شمالی)، چنان هیاهو به راه انداخته است که انگار بمب هسته‌ای در سرزمین ژاپن افتاده است».

سونگ افزود: «به درستی به آبه توصیه می‌شود که تا ابد خواب عبور از مرز پیونگ‌یانگ را نبیند زیرا به‌خاطر تدابیر جمهوری دموکراتیک خلق کره در راستای دفاع از خود، سیلی از تهمت را روانه کرده است».

آبه این هفته در نشست سران آسه‌آن ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی کره شمالی در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان)، اعلام کرد حاضر است بدون قید و شرط با «کیم جونگ اون» رهبر این کشور جهت حل مسائل مربوط به ربایش چند شهروند ژاپنی، گفت‌وگو کند.

در سال ۲۰۰۲ کره شمالی تأیید کرد که مأموران این کشور ۱۳ شهروند ژاپنی را طی دهه‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ میلادی ربوده‌اند که ۸ نفر آن‌ها مرده‌اند. با این حال ژاپنی‌ها می‌گویند تعداد این افراد ۱۷ نفر است که ۵ نفر آن‌ها تا کنون بازگردانده شده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: