آیا روحانی از مبارزه با فساد از سوی رئیسی عصبانی است؟

جناب روحانی؛‌ دو قطبی سازی نه به سود دولت شماست نه ملت!

کدخبر: 2339685

امروز روحانی بخش زیادی از سخنان خود در جمع مردم را به هجمه به قوه قضائیه اختصاص داد.

نسیم آنلاین : روحانی امروز با سفر به یزد در میان مردم به سخنرانی پرداخت. بخشی از سخنان روحانی در پاسخ به شعارهای اعتراضی مردم حاشیه ساز شد. روحانی در واکنش به شعارهای اعتراضی مردم یزد در حین سخنرانی اش گفت: نگذاریم خواست آمریکا از حنجره عده‌ای معدود بلند شود. در فیلم زیر پاسخ حاشیه دار روحانی به اعتراضات را میبینید:

اما بخش دیگری از سخنان روحانی خطاب به قوه قضائیه هم با حاشیه های زیادی روبرو شد . رئیس جمهور خطاب به قوه قضائیه تاکید کرد: من در اینجا اعلام می‌کنم و از قوه قضاییه می خواهم حالا که با فسادهای میلیونی و میلیاردی برخورد می‌کند مبارزه با فساد چند ده میلیارد دلاری هم برای مردم توضیح بدهد .

فساد دانه درشتان کجاست؟ چرا به این پول‌ها رسیدگی نمی‌کنند؟ با بردن چند نفر به دادگاه و تبلیغ و سر و صدا کردن سر مردم کلاه نمی‌رود. باید بیان شود در این پرونده‌ها چه کسانی مسئول بوده‌اند؟ قضات و دادستان‌های شریف نترسند و به این جناح و آن جناح نگاه نکنند. من مورد به مورد در استان‌های مختلف این رقم‌ها را برای مردم اعلام می‌کنم باید توضیح داده شود که این پول‌ها کجا رفته است.

من از همه مسئولین می خواهم ۲ میلیارد دلار پولی که به حلقوم آمریکا رفت و دولت قبل 10 ماه وقت داشت این پول را پس بگیرد و دست ـ دست کرد. شورای عالی امنیت ملی تصویب کرد که قوه قضاییه باید به سرعت به این پرونده رسیدگی ‌کند و تا امروز خبری نشده است .

رئیس‌جمهور بیان داشت: ما می‌خواهیم این پرونده 2 میلیارد دلاری برای مردم روشن شود؛ امروز اگر روز مبارزه با فساد است، فساد میلیارد دلاری را برای مردم توضیح بدهید تا مردم خوشحال شوند و بدانند .

سخنان روحانی را در ادامه ببینید:

این سخنان روحانی با واکنش های مختلفی روبرو شد. برخی این سخنان و عصبانیت روحانی را با سخنان دو هفته گذشته رئیسی مرتبط می دانند. رئیسی پیش از این در سخنانی گفته بود: میدان مبارزه با فساد را با دوقطبی سازی و فضای سیاسی و جناحی کردن ترک نمی کنیم. مبارزه با فساد به تاخیر وتعطیلی نمی افتد . در ادامه سخنان رئیس قوه قضائیه را ببینید:

نخستین واکنش به سخنان روحانی از سوی مشاور وی حسام الدین آشنا صورت گرفت. وی در سخنانی سعی کرد کمی از حاشیه های سخنان روحانی بکاهد و در سخنانی تاکید کرد: «قاعدتا قوه محترم قضائیه هم در روزهای آتی با اقدامات ایجابی و روشنگری‌های بی‌طرفانه به جای دوگانه‌سازی‌های خطرناک، نشان خواهد داد اتحاد ملی در مواجهه با فسادهای بزرگ ناگسستنی‌است.»

مهدی محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی در توئیتی نوشت: دو قطبی سازی روحانی با هدف انتخابات و فرار از فسادهاست. «قصه روشن شد: مهم ترین اولویت روحانی توقف فوری روند مبارزه با فساد توسط قوه قضاییه است. از چه نگرانند؟»

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که رهبر انقلاب اخبرا باری دیگر تاکید کرده بودند که اختلافات سران قوا و مسئولین نباید وارد فضای عمومی مردم شود. ایشان در سخنانی فرمودند: «وحدت مردم هم خیلی مهم است؛ اتّحاد مردم با یکدیگر، بخصوص اتّحاد نیروهای انقلاب با یکدیگر. ممکن است اختلاف سلیقه‌هایی بین زید و عمرو وجود داشته باشد، [امّا] این اختلاف سلیقه‌ها نباید به مخالفت و معارضه و مانند این چیزها بینجامد؛ این جزو کارهای مهمّ ما است . و یکی از مهم‌ترین وظایف همه‌ی ما پرهیز از ناامیدسازی مردم است. گاهی یک کسی یک‌ جوری حرف میزند ــ چه در سخنرانی، چه در صحبتی مانند آن،‌ چه حالا در فضای مجازی که دیگر یک چیزِ بی‌ حد و مرز و عجیب و غریبی شده ــ که شنونده و مخاطب ناامید میشود؛ ما نباید اجازه بدهیم ناامیدی وارد میدان بشود. اگر امید نباشد هیچ کدام از این کارهای بزرگ انجام نمیگیرد. مردم را باید امیدوار کنیم و این امیدواری، امیدواری کاذب هم نیست [بلکه] واقعیّت قضیّه همین است؛ یعنی واقعاً باید امید داشت، چون آینده‌، آینده‌ی خوبی است، آینده‌ی روشنی است . »

کلیپ این سخنان رهبری را در ادامه ببینید:

حجم ویدیو: 4.57M | مدت زمان ویدیو: 00:01:51 دانلود ویدیو
ارسال نظر: