حساب بانکی رضا رشیدپور هک نشده است

کدخبر: 2339744

براساس اعلام معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور، خبری مبنی بر هک‌شدن حساب بانکی مجری معروف تلویزیون به دست نیامده است.

جواد جاویدنیا معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: مشخصا خبری مبنی بر اینکه حساب بانکی آقای رشیدپور مجری تلویزیون هک شده باشد، به صورت تأییدشده نداریم.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عمده مراجعه افراد به پلیس فتا و دستگاه قضا بحث «فیشینگ» است که در این خصوص پرونده‌های زیادی در داسرا تشکیل شده است.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور نسبت به رواج کلاهبرداری‌های رایانه‌ای هشدار داد و گفت: در این خصوص در استان تهران 18 هزار پرونده تشکیل شده است.

جاویدنیا گفت: طبق بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها باید به راه‌اندازی رمز پویا اقدام می‌کردند اما متاسفانه در این خصوص هنوز مقاومت‌هایی وجود دارد در حالی که با راه‌اندازی رمزهای پویا جلوی کلاهبرداری های اینترنتی گرفته می‌شود.

رضا رشیدپور مجری تلویزیون روز گذشته از هجوم هکر‌ها به حساب بانکی‌اش خبر داده و سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در این رابطه اعلام کرده بود: موضوعی که به صورت وسیع در فضای مجازی منتشر شده است مورد بررسی قرار گرفته و از مقام قضائی نیز استعلامات در این خصوص اخذ شده است.

وی گفته بود، بحث هک حساب‌های بانکی و نفوذ در سیستم بانکی در میان نیست، موضوع فیشینگ و کلاهبرداری از حساب‌های هموطنان مدت‌هاست که از طریق درگاه‌های جعلی بانکی توسط مجرمان در حال انجام و شهروندان را مورد تهدید و آسیب قرار داده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: