آیت الله جوادی آملی: کدام طب سنتی؟

کدخبر: 2339976

کلیپی از آیت الله جوادی آملی در فضای مجازی در خصوص طب سنتی در حال انتشار است که باری دیگر به دعوای مخالفان و موافقان این دو طیف دامن زده است.

نسیم آنلاین : کلیپی از آیت الله جوادی آملی در فضای مجازی در خصوص طب سنتی در حال انتشار است که باری دیگر به دعوای مخالفان و موافقان این دو طیف دامن زده است.

آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید در خصوص طب سنتی پیش از این در سال ۹۶ گفته بودند: طب سنتی باید به معنای دقیق کلمه علمی شود و صرف این که فلان گیاه برای درمان فلان بیماری است کافی نیست؛ باید بدانیم تا مطلبی صد در صد علمی نباشد دینی نیز نخواهد بود. دینی بودن علم، به دینی بودن موضوع علم است، بنابراین معیار دینی بودن طب به طبیب و بیمار و بیماری نیست، بلکه به فهم دقیق و عمیق موضوع و مساله است.

اگر پزشکی بدون شناخت بیماری و از روی آزمون و خطا دارو تجویز کند ضامن خواهد بود، پزشکی که نتوانست بیماری را تشخیص دهد باید بگوید من بیماری تو را نفهمیدم و بیمار را ارجاع بدهد به طبیب دیگر؛ این می شود طب اسلامی. وی با بیان این که اکثر بیماری های بشر ریشه در پرخوری و بدخوری دارد، گفت: پرهیز از پرخوری و بدخوری که ریشه اکثر بیماری های بشر است به ادب دینی بر می گردد، دین فرمود تا گرسنه نشدید غذا نخورید و قبل از سیر شدن دست از خوردن بکشید؛ رعایت این گونه نکات بهداشتی می تواند خارج از نظام پزشکی و با ارتقاء سطح فهم دینی و اخلاقی مردم حل شود.

حجم ویدیو: 1.54M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44 دانلود ویدیو
ارسال نظر:
  • احسان

    دارن طب اسلامی و نبوی میگن نه طب سنتین