دروغ پردازی به سبک «گوگل مپس» در اعتراضات بنزینی

کدخبر: 2340071

در شرایطی که بعد از برخی اعتراضات و ایجاد انسدادهای ترافیکی عصر و شب گذشته در تهران، صبح امروز شرایط در پایتخت به حالت کاملا عادی بازگشته، خدمات نقشه گوگل کماکان کل تهران را در وضعیت قفل شده نمایش می دهد.

کاربرانی که از طریق اپلیکیشن همراه گوگل مپس یا از طریق سایت اینترنتی آن به نشانی maps.google.com نقشه تهران را مشاهده می کنند، شاهد هستند که تقریبا بر روی تمامی خیابان ها و بزرگراه های شهر تهران، علامتی مشابه با علامت ورود ممنوع اضافه شده که به معنای انسداد کامل ترافیکی است.

دروغ پردازی گوگل در مورد قفل شدن تمامی شریان های اصلی ترافیکی در تهران در صبح روز یکشنبه ۲۶ آبان در شرایطی رخ می دهد که از اواخر روز گذشته با تلاش و همکاری نیروهای انتظامی و شهرداری تهران تمامی مسیرهای مسدودشده بازگشایی شده و کار جمع آوری زباله ها و اقلامی که برای مسدود کردن برخی خیابان ها و بزرگراه ها توسط برخی معترضان به کار گرفته شده بود، امروز صبح تقریبا به پایان رسیده است.

همچنین باید توجه داشت که به علت تعطیلی مدارس و برخی دانشگاه های تهران، بار ترافیکی پایتخت در صبح روز یکشنبه بسیار سبک تر از روزهای گذشته و همین طور روزهای مشابه در هفته های گذشته بوده و بسیاری از شهروندان تهرانی به سرعت و بدون مشکل خاصی امروز بر سر کارهای خود حاضر شده اند.

شبکه های اجتماعی و شرکت های فناوری مشهور در آمریکا بارها و بارها با دروغ پردازی، انتشار اخبار جعلی یا ارائه خدمات فنی ویژه به معترضان، همدستی خود با کاخ سفید، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی را اثبات کرده اند. به عنوان مثال، توئیتر که دولت عربستان یکی از سهام داران عمده آن محسوب می شود، در جریان آشوب های سال ۱۳۸۸ برخی تعمیرات و به روزرسانی های فنی خود را به تعویق انداخت تا فتنه گران بتوانند کماکان از آن برای اطلاع رسانی و فتنه انگیزی استفاده کنند. این بار بعد از گذشت ده سال گوگل به کمک دیگر شرکت های فناوری آمریکایی آمده تا ضدیت خود با ایران را یک بار دیگر به اثبات برساند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: