فروزنده ودیعتی، سومین سفیر زن ایران بعد از انقلاب

کدخبر: 2340225

«فروزنده ودیعتی» عهده‌دار سفارت ایران در هلسینکی پایتخت فنلاند شد.

امروز (سه‌شنبه) 9 تن از سفرای تازه منصوب شده ایران در خارج از کشور پیش از اعزام به محل ماموریت با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار کردند. از جمله آنها «فروزنده ودیعتی» مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه بود که قرار است عهده‌دار سفارت ایران در هلسینکی شود.

پیش از ودیعتی «پروین فرشچی» معاون وقت سازمان محیط زیست قرار بود عهد‌ه‌دار این سمت شود که بنا به دلایل شخصی و خانوادگی از انجام این مأموریت منصرف شد و در این مدت «محمدمهدی آخوندزاده» به عنوان سرپرست موقت در سفارتخانه ایران در فنلاند فعالیت کرد.

«پروین فرشچی» در 26 تیر 1397 برای تصدی این سمت معرفی شد و در سمینار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور نیز شرکت کرد، ولی از رفتن به ماموریت انصراف داد و در همین خصوص بهرام قاسمی سخنگوی پیشین وزارت خارجه در این باره گفت که «تا جایی که اطلاع دارم سرکار خانم فرشچی به دلایل شخصی و خانوادگی از انجام این ماموریت منصرف شد».

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفری که اخیرا به هلسینکی داشت و در مقصد دوم این سفر در سوئد و در موسسه سیپری از انتصاب سومین زن سفیر ایران خبر داده بود و گفت: سفیر بعدی ایران در فنلاند یک خانم خواهد بود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: