کره جنوبی، آزادی کشتی‌های توقیف شده در یمن را تایید کرد

کدخبر: 2340262

ساعاتی پس از انتشار خبرهایی مبنی بر اقدام انصارالله یمن در رفع توقیف سه کشتی شامل دو کشتی کره جنوبی و آزادی همه خدمه آنها، وزارت خارجه کره جنوبی این خبر را تایید کرد.

وزارت خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، سه کشتی توقیف شده در سواحل یمن و همه ۱۶ خدمه آنها توسط انصارالله آزاد شدند.

وزارت خارجه کره جنوبی به دنبال انتشار برخی خبرها درباره اقدام انصارالله یمن در آزادی کشتی‌های توقیف شده و خدمه آنها در سواحل این کشور، در بیانیه‌ای ضمن تایید این خبر اعلام کرد: «همه کشتی‌ها و خدمه‌ای که در یمن توقیف و بازداشت شده بودند، آزاد شدند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کشتی‌های توقیف شده شامل دو کشتی کره جنوبی و یک کشتی با پرچم عربستان سعودی بود.

گارد ساحلی یمن دوشنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که سه فروند کشتی از جمله یک کشتی سعودی تحت عنوان «رابغ ۳» در سه مایلی جزیره عقبان یمن توقیف شدند.

در این بیانیه آمده که به این سه کشتی پس از ورود به آب‌های سرزمینی یمن هشدار داده شد که با بی‌توجهی به این هشدارها توقیف شدند.

شامگاه سه‌شنبه (دیشب) شبکه «المیادین» گزارش داد که جنبش انصارالله یمن، سه کشتی متخلف خارجی توقیف شده را آزاد کرده است. این منابع گفتند که همه ۱۶ نفر از خدمه این کشتی‌ها که اتباع کشورهای مختلفی بودند، آزاد شده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: