دلیل گرانی گوجه فرنگی در بازار چیست؟

کدخبر: 2340296

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت:با توجه به پایان محصول، قیمت گوجه فرنگی نسبت به هفته گذشته یک هزار تا یک هزار و ۳۰۰ تومان افزایش داشته است.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با اشاره به اینکه افزایش قیمت بنزین ارتباطی به محصولات میوه و تره بار ندارد، اظهار کرد: اگرچه مباحثی مبنی بر اختلال در حمل و نقل کامیون‌ها و عدم عرضه در پی افزایش قیمت بنزین مطرح است، اما این مسئله به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی بازار میوه و تره بار را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: با توجه به آنکه کامیون‌های حمل میوه از بنزین استفاده نمی‌کند و گازوئیل است، از این رو افزایش قیمت بنزین تاثیری در بازار میوه ندارد.

کارگر ادامه داد: بنابر فاکتور مغازه داران می‌توانند حداکثر ۳۵ درصد سود روی اجناس خود لحاظ کنند و این میزان سود برای شمال شهر و جنوب شهر تفاوتی ندارد و اختلاف قیمت میوه تنها مربوط به کیفیت است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به دلایل گرانی قیمت گوجه فرنگی در بازار بیان کرد: با توجه به پایان محصول اطراف شهر و مناطقی همچون شیراز و بهبهان، قیمت گوجه فرنگی نسبت به هفته گذشته مجدد یک هزار تا یک هزار و ۳۰۰ تومان افزایش داشته است که در هفته‌های آتی با عرضه گوجه فرنگی بوشهر، قیمت تا حدودی کاهش خواهد یافت.

وی نرخ کنونی گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی‌ها عرضه شود و فروش با نرخ‌های بالاتر گران فروشی است و دستگاه‌های ذی ربط باید بر بازار نظارت داشته باشند.

کارگر با بیان اینکه بارندگی‌های اختلالاتی در حمل و نقل ایجاد کرده است، افزود: طی روز‌های آتی با متعادل شدن شرایط جوی این مساله برطرف خواهد شد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان تصریح کرد: علی رغم آنکه افزایش قیمت بنزین ارتباطی به بازار محصولات میوه و تره بار ندارد، اما متاسفانه برخی افراد سودجو به این بهانه اقدام به گران فروشی می‌کنند.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: