ریزش قیمت دلار ادامه دارد

کدخبر: 2340299

بعد از تخلیه شوک بنزینی از بازار ارز قیمت‌ها از دیروز با شتاب بیشتری سیر نزولی را طی می‌کند و از ساعتی قبل دلار وارد کانال ۱۱هزار تومان شده است.

همزمان با کاهش التهاب در بازار ارز و به‌دنبال آن آغاز سیر نزولی قیمت دلار و سایر ارزهای معتبر، قیمت طلا و سکه نیز طی روز جاری روند چشمگیر نزولی را دنبال کرده است.

فعالان بازار ارز و طلا معتقدند آرام شدن فضای سیاسی و کاهش التهابات بازار طلا و ارز موجب ادامه ریزش قیمت‌ در روز جاری شده است، بر همین اساس قیمت دلار از 12 هزار و 50 تومان دیروز، به کانال 11 هزار تومان در روز جاری بازگشته و با قیمت 11 هزار و 950 تومان فروخته می‌شود.

گفتنی است، با کاهش قیمت ارز، قیمت تمام‌سکه نیز نسبت به دیروز 90 هزار تومان کاهش یافته و با ارزش 4 میلیون و 160 هزار تومان فروخته می‌شود.

هم‌اکنون فضای خرید و فروش در بازار طلا و ارز آرام است و فقط خریداران واقعی در فردوسی و سبزه‌میدان حضور دارند. بازاری‌ها می‌گویند مدیریت عرضه و تقاضا و اعمال سیاست‌های اخیر بانک مرکزی موجب شد تا افزایش قیمت‌ها در بازار ارز و به‌دنبال آن طلا و سکه خنثی شود.

این درحالی است که دلالها و سوداگران ارزی قصد ماهیگیری از فضای ملتهب را داشتند ولی ناکام ماندند، این افراد سعی می‌کردند با دپوی دلار قیمت را در روزهای اخیر بالا ببرند؛ البته دلار تا 12 هزار و 800 تومان نیز بالا رفت ولی بعد از افزایش قیمت ارز در صرافی‌های بانکی و اجرای سیاست‌های بموقع بانک مرکزی بازار در همان نقطه‌ ایست کرد و از ساعتی بعد روند نزولی را پیش گرفت.

در همین حال شبکه‌های معاند تلاش می‌کنند با القای اخبار دروغ به التهاب بازار ارز ایران دامن بزنند. این رسانه‌ها مدعی هستند که ارزی در بازار نیست و به همین دلیل قیمت‌ها در مرزهای خیالی آنها جولان می‌دهد ولی واقعیت این است که هم‌اکنون خریداری برای دلار وجود ندارد و اکثر افراد حاضر در خیابان فردوسی فروشنده هستند، به همین دلیل طبق اعلام فعالان بازار احتمال ریزش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: