لیبرمن: انتخابات اسرائیل اجباری شود تا مردم سر عقل بیایند!

کدخبر: 2340316

امیدوارم در این دوره مسائل شفاف‌تر شوند. به نظرم باید مانند استرالیا قانونی تصویب کنیم که رای دادن اجباری شود، زیرا شرکت‌کنندگان خسته شده‌اند. امیدوارم اینگونه مردم بیشتری به عقل بیایند [و رای دهند]

نسیم آنلاین : امروز مهلت تشکیل دولت برای گانتز به پایان رسید و تشکیل کابینه در اسرائیل به سومین انتخاباتی که احتمالاً اسفندماه خواهد بود کشیده شد.

گانتز رقیب نتانیاهو در روزهای اخیر دیدارهایی با لیبرمن راست‌گرا داشت تا با قانع کردن وی کابینه‌ای را شکل دهد. اما سخنان لیبرمن آبی بود بر آتش امید کنار زدن نتانیاهو از سوی چپ‌ها و مخالفان بی‌بی که ۱۳ سال است بر صندلی نخست‌وزیری اسرائیل تکیه زده است.

«جروزالم پست» لیبرمن با تاکید بر اینکه مقصر تشکیل نشدن کابینه این بار، هم نتانیاهو و هم گانتز هستند، توضیح داد: «یکی از نقشه رئیس [اسرائیل] پیروی نمی‌کند و دیگری دست از بلوک مذهبی‌ها نمی‌کشد... من نه با دولت راست‌گرای [نتانیاهو] و نه با دولت چپ‌گرای [گانتز] ائتلاف نمی‌کنم».

وی در تشریح دلایل خود برای نپیوستن به ائتلاف هیچکدام از سران لیکود و آبی‌وسفید، تصریح کرد: «متاسفانه نتانیاهو تمام [حزب] لیکود را اسیر و برده احزاب مذهبی کرده است... گانتز هم نقشه رئیس [اسرائیل] را نپذیرفت و حزب آبی‌وسفید نیز رفتاری دورو دارد، از یک طرف دریچه مذاکره با مذهبی‌ها را باز گذاشته و از طرق دیگر با [احزاب] عرب همکاری می‌کند».

لیبرمن که با این اظهارات خود، به احتمال قریب به یقین رژیم صهیونیستی را به برگزاری سومین انتخابات سراسری در سال جاری کشانده، خواستار اجباری شدن مشارکت در انتخابات برای همه ساکنان فلسطین اشغالی شده و هشدار داد: «چالش‌های اقتصادی و امنیتی وجود دارد که برگزاری سومین انتخابات آنها را وخیم‌تر می‌کند».

رهبر حزب اسرائیل بیتُنا ضمن اشاره به وقت اضافه سه هفته‌ای که گانتز از امشب برای تشکیل کابینه می‌گیرد، گفت: «امیدوارم در این دوره مسائل شفاف‌تر شوند. به نظرم باید مانند استرالیا قانونی تصویب کنیم که رای دادن اجباری شود، زیرا شرکت‌کنندگان خسته شده‌اند. امیدوارم اینگونه مردم بیشتری به عقل بیایند [و رای دهند]».

لیبرمن در سخنانش اعراب اسرائیلی را هم ستون پنجم معرفی کرده تا امید ائتلاف وی با چپ ها پایان یابد.

ارسال نظر: