امام جمعه تبریز: بیانات رهبر انقلاب صیانت از فرآیندهای قانونی کشور بود

کدخبر: 2340396

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حکمت‌های بیانات ۶ دقیقه ای رهبر انقلاب عزیز، صیانت از ساختارها و فرآیندهای قانونی کشور جلوگیری از بدعت های غلط، پشتیبانی از تصمیمات سران ارشد نظام، اولویت دادن به امنیت کشور در شرایط حساس است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز به اشاره به حوادث هفته گذشته در ارتباط با افزایش قیمت بنزین و حکمت بیانات رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی در ارتباط با این حوادث، اظهار داشت: با دقت در بیانات معظم له و محورهای توصیف حوادت اخیر و چرایی وقوع آن پی می‌بریم که از نگاه ایشان تصمیم فوق با پشتوانه کار کارشناسی و مصوبه سران قوا بوده و اگرچه این مصوبه قابل بازگشت نیست، ولی قابل اصلاح است.

وی افزود: ایشان در محور دوم بیانات خود مسئولین کشور را به دلسوزی و هم افزایی توصیه و آنان را به مراقبت و نظارت بر شرایط بازار مکلف کردند تا مبادا با افزایش احتمالی کالاهای دیگر فشار اقتصادی بر مردم وارد شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به محور سوم بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولین امنیتی، خاطرنشان کرد: ایشان به مسئولین امنیتی توصیه کردند که افرادی که ناامنی را تشدید می‌کنند براساس قانون و مقررات مقابله کنند و مردم آگاه و بصیر ما از فتنه گران و آشوب طلبان فاصله بگیرند.

وی ادامه داد: حکمت‌های بیانات 6 دقیقه ای امام خامنه ای عزیز، صیانت از ساختارها و فرآیندهای قانونی کشور جلوگیری از بدعت‌های غلط، پشتیبانی از تصمیمات سران ارشد نظام، اولویت دادن به امنیت کشور در شرایط حساس و جلوگیری از فتنه در محور مقاومت بوده است.

حجت الاسلام آل هاشم با تحلیل شرایط رهبر معظم انقلاب برای موضع گیری درباره تصمیم سران قوا، ابراز داشت: ایشان در این شرایط 3 راه در پیش رو داشتند که اولین آن مخالفت صریح با این تصمیم و دستور توقف سهمیه بندی بود که با توجه به ایرادات این تصمیم، از همان روز اول با هدایت رسانه ای استکبار جهانی حاکمیت دوگانه در کشور القا شده و بهانه به دست کسانی می افتاد که می‌گفتند مسئولین کشور می‌خواهند مشکلات اقتصادی را حل کنند ولی رهبری اجازه نمی‌دهد و از سوی دیگر سنگ بنای نادرستی در ورود رهبری به مسایل مختلف بنا گذاشته می‌شد.

وی افزود: راه دوم پیش روی ایشان سکوت و عبور از حوادث بود که نه به مصلحت کشور و نه اقتضای جایگاه رهبری معظم انقلاب بود چراکه با توجه به مطرح شدن یک طرح سه فوریتی برای توقف آن تصمیم، آتش اختلاف بین نمایندگان مخالف و موافق شکل می‌گرفت و با اختلاف بین قوا تبعات منفی به کشور وارد می‌شد.

وی ادامه داد: راه سوم موافقت ایشان با طرح و واگذاری جزئیات آن به نظرات کارشناسی بود که معظم له این راه را انتخاب کردند و بیانات ایشان درس‌های آموزنده ای همچون عقلانیت، انصاف، بصیرت و راهبری انقلابی را به دنبال داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به وقوع اتفاقاتی در کشور در پی اجرای طرح مصوب سران قوا، گفت: پس از ان جریاناتی در کشور پیش آمد که بنده از مردم انقلابی آذربایجان که صف خود را از اشرار جدا کرده و بار دیگر پیشگامی و پیشرو بودن خود در حرکات انقلابی را نشان دادند تشکر می‌کنم.

وی افزود: همچنین از تلاش‌های نیروهای امنیتی و انتظامی در برقراری نظم و امنیت تشکر می‌کنم و خداوند متعال مردم قهرمان ایران اسلامی و آذربایجان و تبریز را سربلند و عزیز گرداند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به دیدار اخیر تولیدکنندگان و کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور با رهبر معظم انقلاب، این دیدار را مهم دانسته و گفت: در قضایای هفته گذشته به عینه می‌بینیم ایشان تا چه اندازه هوشمندانه و دوراندیشانه از سال‌ها پیش به اقتصاد مقاومتی توصیه می‌کردند.

وی افزود: تولیدکنندگان عزیز رزمندگان جنگ اقتصادی هستند و نامگذاری امسال با توجه به افزایش کارشکنی‌های بیگانگان علیه کشورمان بسیار مهم بوده و بهترین راه مقابله با دشمنان رونق تولید است.

امام جمعه تبریز در تذکر انتخاباتی نیز ضمن اشاره به ویژگی‌های نمایندگان مجلس یادآور شد: نماینده ای که قصد شرکت در انتخابات و حضور در مجلس شورای اسلامی را دارد، باید ویژگی صبر و استقامت در کارها داشته باشد و فردی که چنین ویژگی‌هایی در برابر مشکلات را نداشته باشد نمی‌تواند نماینده خوبی باشد و در روزهای بحرانی و سخت گرفتار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش، این روز را به سپیدجامگان نیروی دریایی ارتش‌ جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم همچنین با یادآوری فرا رسیدن هفته بسیج، بسیج را لشکر مخلص خدا و اهل گمنامی و بی نشانی معرفی کرده و گفت: بسیج مظهر عظمت یک ملت و نیروی کارآمد درونی یک کشور در تمامی میادین و بهترین مدافع اسلام و انقلاب است و مطمئن باشید اگر حضور بسیج در دوران 8 سال دفاع مقدس نبود، سرنوشت کشور اینگونه نبود.

وی شاخصه‌های بسیجی از منظر امامین انقلاب اسلامی را اخلاص در عمل، خدامحوری و ارتباط با خداوند متعال، حاضر در میادین سخت، حفظ اندیشه شهادت طلبی، تلاش عاشقانه و مومنانه و حضور بااراده و همت بلند در میدان‌های سخت دانست.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: