تلاش جوانان استرالیایی برای شکستن اسلام‌هراسی

کدخبر: 2340685

جوانان مسلمان استرالیا می‌خواهند با برقراری ارتباط و تبادل نظر با غیرمسلمانان، نگرش‌های منفی را در مورد اسلام تغییر دهند.

تاثیر سیاسی افرا‌ط‌گرایان راست‌گرا و برنامه برجسته‌ امنیت ملی، منجر به افزایش عقاید ضد اسلامی و اختلافات عمیق اجتماعی در استرالیا شده است.

گزارش جدید اداره ثبت اسلام‌هراسی به صدها رویداد اسلام‌هراسی در سال 2016 و 2017 اشاره کرده است. در این گزارش آمده، اگرچه تعداد این رویدادها ثابت است اما حملات گستاخانه‌تر شده و اکثریت زنان مسلمان مورد حمله قرار می‌گیرند.

به نوشته سایت «اس‌بی‌اس نیوز»، با افزایش این اختلافات، در تحقیقات جدیدی، با در نظر گرفتن دیدگاه 28 جوان مسلمان استرالیایی، به بررسی تجربیات مسلمانان و غیرمسلمانان در این کشور پرداخته شد.

متاسفانه تمام شرکت‌کنندگان در این تحقیق، گفتند که آنها در زمان‌های مختلفی این تبعیض را تجربه کرده‌اند.

این تحقیقات نشان داد که تجربیات اسلام‌هراسی مانع همکاری مسلمانان جوان استرالیایی با غیرمسلمانان نمی‌شود. در حقیقت آنها گفته‌اند که مشتاق‌ هستند تا با گروه‌هایی که احتمالا نظر منفی نسبت به آنها دارند همکاری کنند.

این شرکت‌کنندگان گفته‌اند که خودشان را نماینده تمام مسلمانان استرالیا می‌دانند. آنها نه تنها می‌خواهند به عنوان مسلمان در این کشور پذیرفته شوند بلکه می‌گویند هویت آنها می‌تواند به ارزش جامعه استرالیا بیفزاید.

شکستن اسلام‌هراسی

آنها همچنین معتقدند که نگرش‌های منفی درباره اسلام و مسلمانان عمدتا به دلیل عدم ملاقات شخصی «آنگلو- استرالیایی‌ها» با مسلمانان و نحوه پوشش پایگاه‌های رسانه‌ای این کشور است. آنگلو- استرالیایی‌ها، شهروندان استرالیایی هستند که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

حتی برخی از این جوانان مسلمان در مورد چگونگی یافتن فرصت‌هایی برای گفت‌وگو با شهروندان استرالیایی برای کمک به رفع موانع فرهنگی، سخن گفتند.

این جوانان پس از اینکه توانستند در چندین مورد نگرش‌های منفی را نسبت به مسلمانان مثبت کنند، به توانایی خود در تغییر نگرش‌های منفی اطمینان دارند.

این تحقیقات نشان می‌دهد، اگرچه این جوانان مسلمان می‌دانند که ممکن است مورد حملات اسلام‌هراسی قرار گیرند، اما باز هم به قدرت ارتباط، گفت‌وگو و تبادل نظر برای تغییر نگرش‌های منفی در مورد اسلام، اعتقاد دارند.

در جریان افزایش اسلام‌هراسی در استرالیا در اوایل سال جاری میلادی، هزاران نفر از اهالی «ملبورن» یکی از شهرهای مهم استرالیا در تظاهراتی علیه موج اسلام هراسی شرکت کردند.

در این تظاهرات گسترده که به دنبال حملات تروریستی به دو مسجد در نیوزلند و علیه موج اسلام‌هراسی برگزار شد، حاضران همبستگی خود با مسلمانان را ابراز داشتند و برای جانباختگان این حادثه تروریستی دعا قرائت کردند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: