۵۳ درصد خانوارهای شهری و ۳۲ درصد خانوارهای روستایی خودرو دارند

کدخبر: 2340727

مطابق با آخرین آمار، ۵۳ درصد خانوارهای شهری و ۳۲ درصد خانوارهای روستایی خودرو دارند و همچنین ۶۴ درصد خانوارهای شهری و ۸۵ درصد خانوارهای روستایی صاحب ملک هستند.

در حالی که دولت با بازگشت به مکانیزم غیرعادلانه قبلی سهمیه بندی بنزین، یارانه سنگین بنزین را دوباره به خودروها اختصاص داد، نگاهی به امار مرکز امار نشان می دهد ۴۷ درصد خانوارهای شهری و ۶۸ درصد خانوارهای روستایی فاقد خودروی شخصی هستند و طبیعتا از یارانه سنگین بنزین، هیچ بهره ای نمی برند.

تصمیم دولت برای تخصیص سهمیه به خودرو، در حالی انجام شد که طی سالهای گذشته بسیاری از کارشناسان عنوان کردند تخصیص سهمیه به هر فرد، به عدالت نزدیکتر است و می تواند زمینه ایجاد بازار متشکل سوخت در کشور را فراهم کند.

د رعین حال، در مورد کمک معیشتی دولت نیز شب گذشته احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۴ شاخص را برای حذف افراد از فهرست کمک معیشتی اعلام کرد.

این ۴ شاخص شامل «داشتن خودروی بالای ۲۵۰ میلیون تومان»، «ملک بالای یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در تهران»، «ملک بالای ۹۰۰ میلیون تومانی در شهرستان» و « حکم حقوقی بالای ۵ میلیون تومان» می شود.

با این حال بررسی آخرین آمار رسمی مربوط به وضعیت معیشت خانوارهای ایرانی نشان می دهد که تنها ۵۳.۲ درصد خانوارهای شهری و ۳۲.۳ درصد از خانوارهای روستایی در سال ۹۷، اتومبیل شخصی داشته اند.

همچنین در سال گذشته، ۶۴.۱۳ درصد از خانوارهای شهری و ۸۵.۴۹ درصد از خانوارهای روستایی دارای ملک شخصی بوده اند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: