قیمت گوجه در بازار ۱۴ هزار تومان شد

کدخبر: 2340778

درحالی که قیمت گوجه فرنگی در بازار به شکل غیرقابل قبولی افزایش یافته و هر کیلوگرم از این محصول تا ۱۴ هزار تومان به فروش می رسد وزارت صنعت شرایط صادرات این محصول را تسهیل کرد.

در شرایطی که قیمت گوجه فرنگی در بازار داخلی به دلیل ورود به فصل سرما و کاهش تولید افزایش یافته است، وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستایی تسهیل شرایط صادرات این محصول گام برداشت.

این در حالی است که در شرایطی که ماه گذشته قیمت فروش گوجه فرنگی برای کشاورزان به کمتر از 500 تومان کاهش یافته بود و این محصول به قیمتی در حدود هزار تومان به دست مصرف کنندگان می رسید و با تولید مازاد روبه رو بودیم، این محصول صادر نمی شد و روی دست کشاورزان مانده بود.

سعید عباس پور مدیر کل دفتر صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به شامانی مدیر کل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی نوشت: با توجه به حذف اثرگذاری وزارت جهاد کشاورزی در سامانه الکترونیکی گمرک برای صادرات گوجه فرنگی خواهشمند است دستور فرمائید با توجه به رفع ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی به علت عدم نیاز به تایید سیستمی وزارت جهاد کشاورزی، دسترسی ذی ربط در تجارت فرامرزی خذف شود.

تصویه این نامه نگاری هایی در این ارتباط در ذیل مطلب آمده است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: