سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله به سرکنسولگری ایران در نجف را محکوک کرد

کدخبر: 2340838

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن ابراز انزجار از تعرض به سرکنسولگری ایران در نجف، گفت: مراتب اعتراض شدید تهران رسما به سفیر عراق ابلاغ شد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز انزجار از تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف خواستار برخورد مسئولانه، قاطع و موثر دولت عراق با عوامل مخرب و مهاجمان شد.

موسوی ضمن محکومیت این اقدام و با یادآوری مسئولیت و وظایف دولت عراق برای حمایت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات ها، افزود: مراتب اعتراض شدید ایران رسما به سفیر عراق در تهران ابلاغ شد.

چهارشنبه‌ شب، یک گروه آشوب طلب به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف حمله کرده و بخش هایی از این ساختمان را به آتش کشیدند. بر اساس گزارش منابع محلی، متجاوزان به کنسولگری ایران در شهر نجف، نه از اهالی این شهر بلکه عموماً گروهی نقابدار بوده‌اند که با برنامه‌ریزی برای این اقدام و آتش‌افروزی به نجف آمده بودند.

گفتنی است اعضای هیأت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، پیش از تجاوز به کنسولگری، توسط نیروهای امنیتی عراق از محل ساختمان کنسولگری خارج شده‌ بودند.

در طی این تعرض، ۴۷ نیروی امنیتی عراق‌ زخمی شدند.

گفتنی است شبکه سعودی العربیه که در عراق ممنوع‌ الفعالیت است، از ابتدا اقدام به پخش مستقیم حمله به کنسولگری ایران در نجف کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: