آنفولانزا تا سه هفته دیگر سیر صعودی خواهد داشت

کدخبر: 2341121

یک مقام وزارت بهداشت از فوت ۵۶ نفر از مبتلایان به بیماری آنفولانزا خبر داد و می گوید تا سه هفته دیگر موج ابتلا به این بیماری ادامه خواهد داشت.

موج آنفولانزا همچنان قربانی می گیرد و تعداد فوت شدگان به دلیل ابتلا به این بیماری نگرانی های بسیار شدیدی را ایجاد کرده است.

دکتر کیانوش جهانپور مشاور و مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت عنوان کرد: از زمان شروع موج آنفولانزا در ایران تا روز شنبه 9 آذر ماه 56 نفر بر اساس شواهد آزمایشگاهی به دلیل ابتلا به نوع شدید آنفولانزا فوت کرده اند و این موضوع نیز تایید شده است. 19 نفر از این تعداد نیز در هفته اخیر ثبت شده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: از دوم تا هشتم آذر ماه ۲۷۳ نفر به دلیل آنفلوآنزا بستری شده اند و همانطور که گفتم متاسفانه تعداد 19 نفر از این افراد جان خود را دست داده اند.

جهانپور گفت: افرادی که جان خود را در پی آنفولانزا از دست داده اند لزوما همگی افراد سن بالا نیستند و این آمار طیف های مختلف سنی را در برمی گیرد و افراد کم سن و جوان هم در میان آنها دیده می شود.

مشاور و مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: البته تعداد بیشتر آمار فوت شدگان مربوط به افراد سن بالا و افرادی است که بیماری های زمینه ای مانند بیماری مزمن تنفسی و بیماری‌های قلبی داشته اند.

وی یادآور شد: آنفولانزا تا سه هفته دیگر سیر صعودی خود را حفظ خواهد کرد. پیش بینی می شود بعد از سه هفته نمودار این بیماری سیر نزولی را در پیش بگیرد و کم کم فروکش کند.

جهانپور تصریح کرد: هیچ مشکلی در رابطه با توزیع داوری آنفولانزا وجود ندارد و بنابر احتیاج، این دارو تامین شده و در اختیار بیمارستان ها و داروخانه ها قرار گرفته است.

مشاور و مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در پایان گفت: شستن مداوم دست ها و خودداری از تماس دست و روبوسی با دیگران از نخستین اقدامات برای پیشگیری از آنفولانزا هستند.

استان‌های گلستان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و اهواز استان‌هایی هستند که بیشترین بروز و شیوع بیماری آنفلوآنزا در آن‌ها گزارش شده است.

«جام جم آنلاین»

ارسال نظر: