کشته‌شدگان حوادث اخیر شهید محسوب می‌شوند

کدخبر: 2341211

تعدادی از تعدادی از کشته شدگان رخدادهای اخیر بر اساس قانون «در حکم شهید» محسوب می شوند.

نسیم آنلاین : تعدادی از کشته شدگان رخدادهای اخیر بر اساس قانون «در حکم شهید» محسوب می شوند.

بر اساس بند ۳ آیین‌نامه تعیین مصادیق عملی شهید و خانواده‌های شاهد، «افرادی که در حین درگیری بینابین نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات با دشمنان‌، ضدانقلاب و اشرار کشته‌ می‌شوند در حکم شهید محسوب میگردند.»

کمیته های ویژه استانی که به منظور بررسی ترکیب و نحوه جان باختن قربانیان حوادث اخیر در کشور تشکیل شده اند ضمن بررسی دقیق اسناد، اطلاعات و تصاویر موجود، گزارش خود را برای تصمیم گیری نهایی در اختیار مراجع مسئول قرار خواهند داد‌.

انگونه که در تصاویر منتشر در شبکه‌های اجتماعی مشخص است مرحوم حسین کریمی که در اغتشاشات ملکشهر اصفهان کشته شده بود در گلزار شهدای علویجه به خاک سپرده شده است.

هریک از جانباختگان در رخدادهای اخیر در صورتی که مشمول بند سوم آیین نامه تعیین مصادیق عملی شهید و خانواده های شاهد باشند تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرند.

براساس ماده ۶ این آیین نامه «مرجع تأیید، پذیرش و تطبیق مصادیق شهید با مفاد فوق آیین‌نامه پس از اعلام کمیسیون‌های بدوی وتجدیدنظر بنیاد شهید و امور ایثارگران است‌.»

روز گذشته یک مقام مطلع به «نورنیوز» گفته بود: جان باختگان حوادث اخیر شامل ۴ گروه می شوند: بخش اول مربوط به شهدای نیروهای انتظامی و بسیج است که وضعیت و تعداد آنها مشخص است. گروه دوم مردم عادی هستند که در تظاهرات اعتراضی حضور نداشته و به دلایل مختلف از جمله حمله اشرار و ضدانقلاب، آتش سوزیها و حمله به مراکز تجاری و مسکونی و... جان خود را از دست داده اند. گروه سوم‌ معترضانی هستند که برای اعلام اعتراض خود به صورت مسالمت آمیز به خیابانها آمده و در جریان درگیریهای ایجاد شده به صورت مشکوک کشته شده اند. گروه چهارم نیز عناصر ضدانقلاب، اشرار مسلح و اوباش سازماندهی شده هستند که در جریان حمله به مراکز نظامی و انتظامی و یا درگیری مسلحانه با نیروهای حافظ امنیت کشته شده اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین تعداد کشته ها مربوط به گروه دوم است، شناسایی و بررسی دقیق نحوه جان باختن آنها اقدامی زمان بر و بسیار مهم است که در دست پیگیری می باشد.

ارسال نظر: