۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ؛ تاوان اشتباه غیرقابل جبران تاج و رفقا

کدخبر: 2341297

فدراسیون فوتبال ایران در مراسم انتخاب برترین های فوتبال آسیا کاندیدای بخش «فدراسیون الهام بخش» شده بود آن هم در حالی که با بدترین شرایط با بدترین مربی تاریخ خود قطع همکاری کرده است.

حالا دقیقا الهام بخش چه؟ الهام بخش از این لحاظ که یک مربی خودش با پای خودش برای سرمربی شدن به ایران بیاید (به جای اینکه فدراسیون برای او نماینده بفرستد). سپس برای فسخ قرارداد مهدی تاج به ترکیه می رود (به جای اینکه خود ویلموتس بعد از نتایج افتضاح تیم ملی به تهران بیاید).

فدراسیون فوتبال ایران از این لحاظ الهام بخش است که بدون داشتن پشتوانه مالی با یک مربی بیکار و نه چندان سطح بالای بلژیکی قرارداد سه میلیون یورویی می بندد و بعد برای اینکه بتواند این مبلغ کلان را بپردازد سخت به تکاپو بیفتد و مشکلات متعددی را تحمل کند.

شاید هم الهام بخش از این لحاظ که رئیس فدراسیون خوب می داند که حتی اگر از مرحله اول به سلامت عبور کنند در مرحله دوم هرگز شانسی برای صعود به جام جهانی با این مربی ندارند، این دقیقا چیزی است که مهدی تاج به زبان آورده است.

اکنون هم خبر می رسد که مارک ویلموتس و دستیارانش با گرفتن دو میلیون دلار به کار خود در ایران پایان داده اند، یعنی حدود 24 میلیارد و 800 میلیون تومان پول بی زبان و خارج کردن چنین ارز سنگینی از کشور.

ویلموتس دیگر سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران محسوب می شود و برانکو ایوانکوویچ سرمربی بعدی تیم ملی فوتبال ایران. برانکو هم مثل همیشه درخواست‎هایی غیرمعمول و زورگویانه دارد، درخواست هایی مثل اینکه مالیاتم را بدهید یا اینکه طلبم از باشگاه پرسپولیس را شما پرداخت کنید!

از همه این حرف ها گذشته پرداخت 24 میلیارد و 800 میلیون تومان به ویلموتسی که دو شکست پیاپی در حساس ترین موقعیت ممکن برای تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر ثبت کرد نباید تاوان داشته باشد؟ نباید کسی را بازخواست کرد؟ دستگاه های نظارتی کشور نباید مهدی تاج را به دلیل پرداخت چنین مبلغ سنگینی برای بدترین مربی تاریخ تیم ملی فوتبال ایران مورد بازخواست و بازجویی قرار بدهند؟

صرف هزینه 24 میلیارد و 800 میلیون تومان برای فوتبال ایران هیچ خروجی قابل توجهی نداشت. تیم ملی ایران دو بازی پشت سر هم به بحرین و عراق را باخت و اکنون در خطر حذف از همین مرحله نخست مقدماتی قرار دارد. این بدان معناست که اگر چنین اتفاقی بیفتد فوتبال ایران حداقل تا سه سال آینده هیچ کاری نخواهد داشت.

نکته بدتر اینکه برانکو همین شرایط را خواهد داشت و تقریبا با احتساب دستمزد دستیارانش مبلغی همین حدود دریافت می کند. اصلا شاید هم بیشتر. بالاخره فدراسیون پنج ستاره فوتبال ایران از این خرج ها زیاد می کند و ابایی هم ندارد. الان مگر کسی بابت 24 میلیارد و 800 میلیون تومان شماتت می شود؟

ویلموتس به عنوان یک مربی بیکار، تاریخ مصرف گذشته و بدون تفکرات سطح بالای مربی گری به ایران آمد تا هم رزومه سنگین تری بسازد و هم کسب درآمد کند. او حالا هر چند اخراجی است اما حداقل اکنون هدایت تیم ملی فوتبال ایران را در کارنامه اش دارد و به لطف تاج رفقا به مربی گران قیمتی هم تبدیل شده است!

«جام جم آنلاین»

ارسال نظر: