در سایه بی تفاوتی دولت؛ خمینی آفریقا در زندان

کدخبر: 2341430

درحالیکه  دستگاه سیاست خارجی دولت که تمامی نگاهش کماکان به غرب معطوف است، وضعیت شیخ زکزاکی در خطر جدی است. می طلبد حداقل سایر نهادهای متولی امر به مساله ورود کنند و نگذارند فاجعه شهادت شیخ نمر در عربستان، این بار با شهادت شیخ زکزاکی در نیجریه تکرار شود

نسیم آنلاین ؛ علیرضا ربیعی:‌ وضعیت شیخ زکزاکی ملقب به «خمینی آفریقا» کاملا بغرنج و نامشخص است و دولت نیجریه با خباثت تمام با قصد و طرحی به دنبال کشته شدن زکزاکی است. شیخ ابراهیم زکزاکی در قلب آفریقا با الهام از انقلاب اسلامی جمعیت شیعیان را به ۲۰ میلیون رسانده و پایگاه مهم و اساسی برای جهان اسلام تحت عنوان «حرکت اسلامی نیجریه» تاسیس کرده است.

در این میان دستگاه سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی طی این سالها که شیخ زکزاکی و حرکت اسلامی نیجریه تحت فشار و کشتار بودند، صرفا تمام نگاه هایشان معظوف به غرب و مذاکره برای خسارت محضی چون برجام بوده است. گواینکه هیچ تعهدی به آرمان های مقدس جمهوری اسلامی در حمایت از مستضعفین عالم و تقویت هسته های مقاومت جهان اسلام ندارند. البته بقیه نهادهای متولی در حوزه بین الملل چون معاونت بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه نیز کاملا در انفعال و بی تفاوتی به سر می برند.

اکنون درحالی که براساس حکم دادگاه عالی ابوجا سه سال است شیخ زکزاکی و همسرش باید آزاد شوند و اجازه انتخاب محل زندگی شان را دارند، مدام تحت فشار دولت نیجریه قرار دارند.

در همین حال و شرایط حساس حاکم بر نیجریه محمدرضا نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور با بوهاری رئیس جمهور سفاک و جنایتکار نیجریه دیدار کرده و با تشکیل کمیسیونی دوجانبه برای ارتقای تجارت، سرمایه گذاری، کشاورزی و انتقال فناوری موافقت کرده است. نهاوندیان به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی در این دیدار تنها به تعاملات اقتصادی میان دو کشور پرداخته بدون آنکه حتی اشاره ای به وضعیت شیخ مظلوم زکزاکی کند و در قبال این امتیازات و تعاملات اقتصادی ، امتیازی برای بازشدن فضا یا انتقال زکزاکی به ایران جهت درمان بگیرد.

چندی پیش نیز در یکی از جلسات پیرامون پیگیری وضعیت شیخ زکزاکی، بعضی از مسئولین مربوطه در وزارت امور خارجه با وقاحت تمام با تشبیه شیخ زکزاکی با جمال خاشقچی به بهره برداری تبلیغاتی و رسانه ای پس از شهادت ایشان اشاره کرده و بیان داشته ما باید مانند ترکیه از شهادت ایشان استفاده خود را ببریم. حتی سفیر سابق ایران در نیجریه که با تمام توان پیگیر وضعیت شیخ زکزاکی بود، توسط وزارت امور خارجه تغییر کرد تا همین اندک راه هم بسته شود.

دقیقا بلافاصله پس از دیدار نهاوندیان با بوهاری رپیس جمهور جنایتکار نیجریه، دادگاه عالی ایالت کادونا در نیجریه در اقدامی دور از انتظار با درخواست استانداری این ایالت برای انتقال شیخ زکزاکی و همسرش به زندان مرکزی کادونا موافقت کرد. «کمیسیون حقوق بشر اسلامی» من این انتقال را در حکم امضای «حکم اعدام» شیخ زکزاکی دانسته است.

درحالیکه دستگاه سیاست خارجی دولت که تمامی نگاهش کماکان به غرب معطوف است، وضعیت شیخ زکزاکی در خطر جدی است. می طلبد حداقل سایر نهادهای متولی امر مانند معاونت بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه، سپاه قدس و معاونت بین الملل بیت رهبری مستقیما به مساله ورود کنند و نگذارند فاجعه شهادت شیخ نمر در عربستان، این بار با شهادت شیخ زکزاکی در نیجریه تکرار شود.

ارسال نظر: