مقام آمریکایی: ترامپ آماده گفتگوی بدون قید و شرط با ایران است

کدخبر: 2341490

یک مقام آمریکایی بار دیگر ادعاهای دیگر مقامات این کشور مبنی بر آمادگی رئیس‌جمهور آمریکا برای گفتگوی بدون پیش‌شرط با ایران را تکرار کرد.

یک مقام بلندپایه آمریکایی روز شنبه در گفتگو با رویترز مدعی شد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور آماده است تا بدون هیچ‌گونه پیش‌شرطی با مقامات ایرانی گفتگو کند.

این مقام ارشد آمریکایی که رویترز به نامش اشاره نکرده، اظهار داشته است: «رئیس‌جمهور ترامپ همچنان به انجام گفتگوهای بدون قید و شرط با ایران متعهد است.»

وی در ادامه مدعی شده است: «کارزار فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران موفقیت‌آمیز و مؤثر بوده است.»

این مقام آمریکایی همچنین درباره تبادل دو زندانی ایرانی و آمریکایی که بامداد امروز شنبه صورت گرفت، به رویترز گفته است: «آزادی زندانی آمریکایی نشانه‌ای از این است که ایران مایل به گفتگو و بحث در مورد همه موضوعات است.»

در حالی که دولت آمریکا از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه 97 تاکنون از هیچ تلاشی برای تشدید فشارهای اقتصادی علیه ملت ایران فروگذار نکرده و همواره با افتخار از «کارزار فشار حداکثری علیه ایران» سخن گفته است، مقامات این کشور به‌ویژه شخص دونالد ترامپ بارها از آمادگی برای مذاکره «بدون پیش‌شرط» با ایران صحبت کرده‌اند.

علاوه بر این، مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند به‌نوعی ایران را «مشتاق مذاکره» نشان دهند؛ در حالی که ایران بارها قاطعانه مذاکره با آمریکا را رد کرده‌ است. مقامات ایران بارها تأکید کرده‌اند که سیاست فشار حداکثری ترامپ راه به جایی نخواهد برد و ایران کشوری نیست که مذاکره تحت فشار ، آن هم با کشوری که به توافقات بین‌المللی پایبند نیست، را بپذیرد.

در عین حال رئیس‌جمهور آمریکا طی ماههای اخیر خود را به آب و آتش زده است تا نظر ایران را برای مذاکره جلب کند و با موفق جلوه دادن خود در عرصه سیاست خارجی، شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات 2020 کسب کند.

حسین امیرعبداللهیان، مدیر‌کل امور بین‌الملل و دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی، چندی پیش در یک مصاحبه تلویزیونی درباره سیاست خارجی ترامپ اظهار داشت: «تمامی سیاست ترامپ در کاخ سفید در قبال کشور‌هایی همچون ایران، چین، و... مبتنی بر تهدید، اعمال فشار و وادار کردن به مذاکره است. او می‌خواهد ایران را پای مذاکره بیاورد و هدفش نیز پیروزی در انتخابات 2020 آمریکا است. ترامپ با اتخاذ سیاست‌هایی همچون تحریم در تلاش است که بتواند در انتخابات پیروز شود.»

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: