ساخت طنز تاریخی با ساختار «بانوی عمارت» در شبکه نمایش خانگی

کدخبر: 2341734

تهیه کننده سریال «بانوی عمارت» گفت: در حال حاضر یک مجموعه طنز تاریخی شبیه به بانوی عمارت در دست دارم که هنوز وارد مرحله تولید نشده است.

بعد از پایان پخش سریال «بانوی عمارت» به کارگردانی عزیز الله حمیدنژاد و تهیه‌کنندگی مجید مولایی اعلام شد که بناست فصل دوم این سریال نیز ساخته شود اما بعد از مدتی که نگارش سریال جدی‌تر شد، احسان جوانمرد نویسنده فصل اول بانوی عمارت، نگارش سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی را آغاز کرد و به همین دلیل سازمان صداو سیما نگارش «بانوی عمارت۲» را به نویسنده دیگری به نام محمد داوودی سپرد.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر دو ماه از پایان نگارش فیلم‌نامه فصل دوم این سریال نیز گذشته و این سریال در حال نگارش مجدد و بازنویسی فیلم‌نامه است.

این در حالی است که مدتی پیش عزیزالله حمیدنژاد که کارگردانی فصل ابتدایی این سریال را به عهده داشت، به تغییر نویسنده و محتوای کلی که از متن داوودی برآمده، اعتراض کرده بود و آن را «نوشته‌ای بسیار سفارشی و غیرنمایشی» خوانده بود.

اما «مجید مولایی» تهیه کننده سریال «بانوی عمارت» گفت که همچنان منتظر تصمیم سازمان صداوسیما درباره تولید فصل دوم سریال است و هنوز از سمت سازمان صداوسیما تصمیمی به ما اعلام نشده است و باید نگارش فیلم‌نامه به پایان برسد و بعد ببینیم نظرشان چیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کاری که در فصل اول توانسته مخاطبان بسیاری را جذب کند، با تغییر نویسنده دچار افت مخاطب نخواهد شد؟ نیز بیان داشت: واقعا نمی‌دانم و معتقدم باید خروجی و نتیجه کار را دید و بعد درباره آن نظر داد که به کار ضربه زده است یا نه.

این تهیه کننده درباره کار جدید خود در شبکه نمایش خانگی نیز گفت: یک مجموعه طنز تاریخی شبیه به بانوی عمارت در دست دارم که نوشته محمد داوودی و محسن قراییان است که طرح طنز خوبی است.

وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذار در این کار نیز عنوان داشت: حتی دو نفر به عنوان سرمایه گذار به من معرفی شدند، اما به این دلیل که روی پولشان شک و شبهه داشتم، به سمتش نرفتم. اما اگر سرمایه گذاری که مدنظرم هست را پیدا کنم حتما این کار را در شبکه نمایش خانگی خواهم ساخت.

این تهیه کننده درباره استفاده از پول سلامت سرمایه‌گذار نیز ادامه داد: اگر پول سلامت و مطمئن باشد، قطعا به شبکه نمایش خانگی می‌روم، اما با پول مشکوک نه. پول مطمئن برایم مهم است، در حقیقت به دنیال سرمایه‌گذاری هستم که سود و ضرر برایش مهم باشد و سرمایه‌گذارهایی که خیلی دغدغه فروختن یا نفروختن سریال را دارند را دارای پول مشکوک می‌دانم و دنبال سرمایه گذاری هستم که پول سالم به کار تزریق کند.

فصل اول «بانوی عمارت» در سال گذشته از شبکه سه سیما پخش شد و در آن بازیگرانی چون: پانته‌آ پناهی‌ها، حسام منظور، مریم مومن، صالح میرزا آقایی، رامتین خداپناهی، احسان امانی، محمد فیلی و ... به ایفای نقش پرداختند.

این سریال به نویسندگی احسان جوانمرد، داستانی عاشقانه را در بستر تاریخ دوران قاجار به تصویر می‌کشید که در آن به حادثه‌های مهمی در آن زمان از جمله ترور ناصر الدین شاه نیز پرداخته شد. این سریال در لوکیشن‌های داخلی و خارجی در تهران، کاشان و قزوین مقابل دوربین رفته بود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: