کدام تیم با تبانی به قهرمانی لیگ برتر رسید؟

کدخبر: 2341817

طبق گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در پرونده فساد در فوتبال: یکی از نقاط چالش برانگیز آئین نامه انضباطی قبلی فدراسیون فوتبال، عدم قید مهلت در ابلاغ آرای انضباطی از سوی دبیرکل فدراسیون و نیز فقدان ساز و کار در صورت امتناع وی از ابلاغ رأی بود.

نسیم آنلاین : طبق گزارش کمیسیون اصل 90 در پرونده فساد در فوتبال: یکی از نقاط چالش برانگیز آئین نامه انضباطی قبلی فدراسیون فوتبال، عدم قید مهلت در ابلاغ آرای انضباطی از سوی دبیرکل فدراسیون و نیز فقدان ساز و کار در صورت امتناع وی از ابلاغ رأی بود. این ابهام متأسفانه در ماده 43 آئین نامه جدید تکرار شده است. به نحوی که اولا دبیرکل می‌تواند تا هر وقت دلش بخواهد رأی انضباطی و استیناف را ابلاغ ننماید و ثانیا در صورت امتناع از ابلاغ، گزینه جایگزینی پیش بینی نشده است.

این نقیصه سبب شد به دلیل امتناع دبیرکل از ابلاغ رأی، برخی تیم‌ها به رغم صدور حکم قطعی دال بر قهرمانی لیگ، از شرکت در مسابقات باشگاه‌های آسیا محروم شوند و مقام قهرمانی به تیمی که قهرمان نشده بود و به حکم قطعی، مرتکب تخلف و تبانی شده بود، اعطاء گردد (حدفاصل سال 1385-1393). نمونه‌های متعددی از این دست در رسیدگی به پرونده وجود دارد که حکایت از اغراض غیر حرفه‌ای مسئولان مربوطه می‌کند.

ارسال نظر: