بلیط هواپیما دبی در چه ماه هایی ارزان تر است؟

کدخبر: 2341838

انسان ها همه دوست دارند که سفر کنند و از تعطیلات خود لذت ببرند. برخی از افراد ترجیح میدهند تا از طریق هواپیما به سفر بروند و لذا اقدام به تهیه بلیط هواپیما میکنند.

نسیم آنلاین : انسان ها همه دوست دارند که سفر کنند و از تعطیلات خود لذت ببرند. برخی از افراد ترجیح میدهند تا از طریق هواپیما به سفر بروند و لذا اقدام به تهیه بلیط هواپیما میکنند.

در میان بلیط هواپیما خارجی بیشتر از همه بلیط هواپیما دبی به فروش میرسد. همین امر نشان میدهد که دبی یکی از شهرهای محبوب بین گردشگران است و اغلب اوقات این شهر شلوغ است.

زمانی که یک شهر بین گردشگران محبوب شود قیمت بلیط هواپیما ان بالا میرود. با این حال راه هایی وجود دارند که موجب میشوند تا بلیط دبی را با قیمت مناسب تری خریداری کنید.

یکی از این راه ها این است که در زمان های ارزان تر اقدام به سفر به دبی کنید. اما چه ماه هایی از دبی برای مسافرت ارزان تر هستند؟ بیایید تا کمی با این شهر محبوب و ماه های مناسب برای سفر به ان بیشتر اشنا شویم.

دبی:

شهر دبی بزرگ ترین و قدیمی ترین شهر کشور امارات محسوب میشود که امروزه به عنوان یکی از مراکز تفریح و سرگرمی در جهان شناخته میشود.

اغلب محبوبیت و شهرت این شهر به این دلیل است که تمام جاذبه های گردشگری موجود در ان به جز بخش تاریخی به دست انسان ساخته شده است.

این شهر گردشگری که مراکز متعددی برای خرید از برندهای معروف دنیا دارد و ساختمان ها و جاذبه های تفریحی متنوع ان همواره مقصدی برای گشت و گذار علاقه مندان به تفریح است.

دبی در اصل شهری گران قیمت برای تفریح و خرید کردن محسوب میشود با این حال میتوان با قیمتی کمتر هم به این شهر سفر کرد و از جاذبه های تفریحی ان استفاده کرد.

شهر دبی برای این که بتواند به راحتی میزبان گردشگران خارجی باشد و این افراد بتوانند از راه های مناسب به این شهر برسند اقدام به تاسیس فرودگاه و ایرلاین های داخلی کرد.

فرودگاه بین المللی دبی که در نزیدکی شهر دبی قرار گرفته است دارای سه ترمینال است که تمام مسیرهای پروازی جهانی منتهی به دبی را اداره میکند.

در این فرودگاه میتوان شاهد حضور ایرلاین های بزرگی هم چون ایرلاین امارات بود که برای پروازهای بین المللی و مهم در نظر گرفته شده است.

با این حال اگر از سمت جنوب اسیا و یا منطقه خاورمیانه به این شهر سفر میکنید میتوانید از ایرلاین فلای دبی که ایرلاین مخصوص دبی است و ارزان قیمت تر است برای رسیدن به این شهر استفاده کنید.

ترمینال های مربوط به مسیرهای پروازی مختلف در ترمینال های متفاوت دسته بندی شده است و لذا از بی نظمی و شلوغی این فرودگاه بسیار کاسته است.

برای رسیدن به مرکز شهر و یا هتل میتوانید از سرویس حمل و نقل عمومی این فرودگاه یعنی تاکسی ها و یا مترو استفاده کنید.

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم راه های متنوعی برای کاهش دادن قیمت بلیط هواپیما دبی وجود دارد که یکی از ان ها زمان مناسب برای سفر به دبی است.

اما چه ماه هایی از سال برای سفر کردن به دبی ارزان تر تمام میشود و برای صرفه جویی در هزینه های سفر بهتر است تا در ان ماه ها به این شهر تفریحی سفر کرد؟

اب و هوای دبی:

همانطور که گفتیم دبی در کشور امارات قرار دارد که همین امر موجب میشود تا این شهر بیابانی و گرم شود. روزهای زمستانی این شهر کوتاه و گرم با دمای متوسط 23 درجه سانتی گراد در طول روز است.

میزان بارندگی در این شهر در سال های اخیر افزایش پیدا کرده و به 150 میلی لیتر در سال رسیده است که موجب کاهش دمای این شهر شده است. این بارش ها اغلب در روزهای اذر تا اسفند صورت میگیرد.

تابستان:

با این تفاسیری که از اب و هوای شهر دبی دستگیرمان شده است ارزان ترین زمان برای سفر کردن به دبی فصل تابستان است. بله در این فصل دمای دبی انقدر گرم است که نمیتوانید به راحتی در این شهر قدم بزنید.

با این حال دقت کنید که اغلب مراکز تفریحی و خرید این شهر در ساختمان ها و مناطق سرپوشیده قرار دارند و نهایت تلاش خود را برای خنک نگهداشتن این محیط ها انجام میدهند.

در بسیاری از مراکز با استفاده از دستگاه های خنک کننده مخصوص سعی میکنند تا اب استخر هتل ها را خنک نگه دارند.

به دلیل شرایط سخت اب و هوایی در این فصل اغلب، مسافران اندکی در تابستان به دبی سفر میکنند لذا قیمت بلیط هواپیما دبی و سایر موارد مربوط به سفر مانند قیمت هتل ها بسیار کاهش پیدا میکند و سفری بسیار ارزان قیمت برایتان رقم خواهد خورد.

اما اگر به هیچ وجه نمیتوانید گرما را تحمل کنید پس به هیچ عنوان برای کاهش در هزینه های سفر در تابستان به دبی سفر نکنید.

حراجی های دبی:

یکی دیگر از زمان هایی که میتوانید به دبی سفر کنید و سفری ارزان قیمت داشته باشید سفر در زمان حراجی های دبی است.

این حراجی ها که از سال 1996 اغاز شده اند زمان بسیار مناسبی برای انجام خریدهای ارزان قیمت از 6000 فروشگاه موجود در این شهر است که اغلب همگی برندهای معتبر جهانی هستند.

در این زمان علاوه بر حراجی های بزرگ میتوانید شاهد برگزاری کنسرت ها، جشنواره ها و بسیاری از جشن های دیگر باشید.

دقت کنید که حضور مسافران در این زمان در دبی بسیار زیاد است و تنها برای خریدهایتان زمان مناسبی خواهد بود در حالیکه در سایر هزینه ها باید مانند یک سفر معمولی به دبی هزینه بپردازید.

این حراجی در واقع هر ساله در زمان های مختلفی برگزار میشود و زمان دقیقی برای ان وجود ندارد اما اغلب در فصل زمستان رخ میدهد.

دقت کنید که برای داشتن سفری ارزان قیمت به دبی باید ببینید که دوست دارید برای چه چیزهایی هزینه ی کمتری بپردازید.

اگر میخواهید در هزینه کلی سفر خود صرفه جویی بزرگی داشته باشید پس باید در فصل تابستان که توریست های کمتری به این شهر سفر میکنند به دبی بروید.

با این حال این را در نظر داشته باشید که علاوه بر زمان سفر به دبی میتوانید از راه های متعدد دیگری در هزینه های خود صرفه جویی کنید که در این خصوص در مقاله ای مجزا مطالب مفیدی نوشته شده است.

ارسال نظر: