علی مهدیان

حزب اللهی های یک جمله ای!

کدخبر: 2342018

در صحیفه حضرت امام جستجو کنید کلیدواژه غربت اسلام را، خواهید دید که امام ریشه غربت اسلام را همین یک نکته میداند. حزب اللهی های یک جمله ای. ریشه غربت انقلاب هم همین است.

نسیم آنلاین؛ حجت الاسلام علی مهدیان استاد حوزه در شبکه اجتماعی خود نوشت: برخی ها در یک جمله خلاصه میشوند. بیشتر از یک جمله نیستند. و همیشه باعث غربت و مظلومیت حق بوده اند. در صحیفه حضرت امام جستجو کنید کلیدواژه غربت اسلام را، خواهید دید که امام ریشه غربت اسلام را همین یک نکته میداند. حزب اللهی های یک جمله ای. ریشه غربت انقلاب هم همین است.

مثلا یادگرفته ولایت. آن وقت برای آنکه جلوی ولایت قرار نگیرد بنا میگذارد بر جهالت. اگر به او بگوییم اینجا چه باید کرد، منتظر میماند تا ولایت حرفی بزند و الا خفه میماند. اگر ولایت نمیتوانست سخن بگوید او هم نمیتواند سخن بگوید. میترسد که نکند حرفی بزند بعد که ولایت اعلام موضع کرد ضایع شود آنهم در میان حزب اللهی های ولایت بسنده ای مثل خودش. همه آنچه در کتب روایت درباره مذمت عبودیت خالی از فهم شنیده اید در ولایت خالی از فهم هم پیاده کنید.

ناراحت نشوید اما جریان تردید و غربگرایی که امروز مشاهده میکنید اکثرا امام بسنده هایی بودند در زمان خمینی که چشمشان به دهان امام بود و خفه بودند. این جماعت اگر در میان جنگ احد هم باشند با شنیدن شایعه مرگ پیغمبر جنگ را رها میکنند. من از این طایفه که عمدتا در زمان حضور یک ولی ارج و قربی دارند میترسم . برای آینده شان.

جمع دیگری از انقلابی ها داریم که یاد گرفتند مردم. آن وقت به اسم مردم حاضرند، عوامانه ترین رفتارها را هم انجام دهند. هر جا افکار عمومی را کسی ولو دشمن جهت دهی کرد، اینها همانجا هستند. مثلا اگر مردم ناراضی بودند اینها هم ناراضی اند. نا امید شدند اینها هم ناامیدند. کلا مردم جلو میروند و اینها پشت سرشان هستند. اگر بگویی فلانی چرا از نظرت برگشتی میگوید چون مردم برگشتند. مثل سلبریتی ها نیستند که همیشه شهوت شهرت داشته باشند. نه . اینها یک خطی اند. یادگرفته اند مردم. و اگر در زمان مردم مدینه بعد از پیامبر هم بودند و امیرالمومنین میگفت سرتراشیده بیرون بیایید با شمشیر برهنه. نمیامدند چون عموم مردم سکوت کرده بودند. نمیدانم اما شاید روز عاشورا هم در لشکری قرار داشتند که سیاهه بیشتری داشت.

جمع دیگری از انقلابی ها داریم که یادگرفته اند عدالت. حالا وقتی میگوییم این کارت غیر قانونی است میگوید قانون چه کشکیه؟ قانون قرار بود عدالت رو پیاده کنه حالا من دارم عدالت رو خودم پیاده میکنم دیگه. بگوییم ولایت؟ میگوید ولایت رو اساسا خدا گذاشته برای ایجاد عدالت در جامعه. خوب من خودم عدالت رو میفهمم و پیاده میکنم. از ولایت هم تا جایی تبعیت باید کرد که قبولش داشته باشیم و الا جلویش میایستیم.

اینها اگر زمان امام حسن بودند حتما فریاد میزدند بر سر او که ای ذلیل کننده مسلمین. چرا به ظلم تن دادی؟ اگر زمان پیامبر و صلح حدیبیه اش بودند فریاد میزدند که ای پیامبر چرا به ظلم تن دادی؟ یک خطی اند دیگر چه میشود کرد؟ اینها اگر میشنیدند کلمه لااله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی همراه میشدند اما وقتی میشنیدند بشرطها و شروطها و انا من شروطها احتمالا هنگ میکردند. البته زمان امیرالمومنین که عکس نبود ولی شاید اگر بود میگفتند عکس امیرالمومنین را بردارید بنویسید لا حکم الا لله.

ارسال نظر: