جانسون وعده تسریع فرآیند برگزیت را داد

کدخبر: 2342238

نخست‌وزیر انگلیس که امروز از یکصد و نه نماینده جدید حزب محافظه‌کار پارلمان انگلیس استقبال می‌کند، متعهد شد که فرایند برگزیت را تسریع بخشد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس که قرار است امروز (دوشنبه) از ۱۰۹ نماینده جدید حزب محافظه‌کار در پارلمان بریتانیا استقبال کند، متعهد شد که به وعده‌های انتخاباتی خود برای خروج هرچه سریعتر بریتانیا از اتحادیه اروپا و افزایش بودجه خدمات درمانی دولتی عمل کند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، جانسون بعد از کسب اکثریت قاطع کرسی‌های پارلمان در انتخابات سراسری روز جمعه ۱۳ دسامبر (۲۲ آذرماه) به دنبال تسریع کسب تأییدیه پارلمان در خصوص موضوع توافقنامه وی با اتحادیه اروپا برای برگزیت می‌باشد.

طبق نتیجه نهایی انتخابات سراسری انگلیس، حزب محافظه‌کار به رهبری جانسون، موفق شد از ۶۵۰ کرسی پارلمان این کشور، ۳۶۵ کرسی را از آن خود کند و به اکثریت قاطع برسد.

نخست‌وزیر انگلیس که در مقابل بسیاری از هواداران سنتی حزب مخالف کارگر در شمال و مرکز انگلستان پیروز شد، در اولین سخنرانی خود بعد از پیروزی در انتخابات گفت که به دنبال تشکیل «دولت مردمی» است و وعده انتخاباتی خود برای خروج بریتانیا در پایان ژانویه ۲۰۲۰ (بهمن ماه) پایبند است.

بنا به گفته وزرای پارلمان، دولت جانسون در صدد است قبل از کریسمس لایحه توافق خروج از اتحادیه اروپا را مجدداً در پارلمان ارائه کند تا از این طریق تا ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن ماه) برگزیت صورت گیرد و سپس تلاش می‌کند تا پایان سال آینده میلادی، یک توافق تجاری را با اتحادیه اروپا تضمین کند.

در انتخابات سراسری جمعه هفته گذشته انگلیس، حزب کارگر با کسب ۲۰۳ کرسی پارلمان، متحمل شکست سختی شد و آنطور که رویترز گزارش کرده است، این بدترین نتیجه برای حزب کارگر از سال ۱۹۵۳ تاکنون بوده است زیرا بسیاری از هواداران این حزب که خواستار خروج از اتحادیه اروپا هستند، در انتخابات از محافظه‌کاران حمایت کردند.

بنا به گزارش شبکه بی بی سی، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر بعد از مشخص شدن نتیجه نهایی انتخابات گفت که این نتیجه برایش «غم‌انگیز» بود و قصد ندارد در انتخابات بعدی به عنوان رهبر حزب شرکت کند اما تا انتخاب رهبر بعدی در سمت خود باقی خواهد ماند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: