اصغر سلیمی:

مشکل قانون نیست؛ مشکل دولت اجراکننده قوانین است!

کدخبر: 2342353

از نظر قوانین ما در کشور مشکلی نداریم. مسئله اصلی دولت هست که باید این قوانین را اجرا بکند.

نسیم آنلاین : با توجه به تأکید ویژه مقام معظم رهبری در رابطه با لزوم رونق تولید در سال جاری، استفاده از ظرفیت‌های بالقوه فراوان موجود در کشور در راستای افزایش تولید و اشتغال‌زایی، اهمیت زیادی دارد. در این بین، توسعه صنعت فولاد، نقش به سزایی در رونق تولید و ایجاد اشتغال خواهد داشت. به‌نحوی‌که این توسعه این صنعت می‌تواند مقادیر قابل توجهی اشتغال ایجاد نماید.

اصغر سلیمی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت توسعه صنعت فولاد در کشور در گفتگو با نسیم آنلاین گفت: با توجه به تحریم‌هایی که داریم تهیه مواد اولیه به‌سختی صورت می‌گیرد و اگر ما بتوانیم در کشور این خدمات را ارائه کنیم، ضمن جلوگیری از خروج ذخایر ارزی، جنس تولیدی نیز با قیمت خیلی کمتر و کیفیت بهتری در اختیار کارگزاران و سرمایه‌گذاران کشور قرار داده می‌شود. به گفته این نماینده مجلس، با توجه به اینکه امسال سال تولید ملی هست، قطعاً ما امسال افرادی داریم که دنبال شغل هستند راه‌اندازی خطوط تولید در بخش فولاد هستند که این موضوع می‌تواند باعث اشتغال و کارآفرینی بشود و ما را از سایر کشورها بی نیاز کند. در چنین حالتی، دشمن از اینکه بخواهد تحریم‌ها را انجام بدهد ناامید خواهد شد و متوجه می‌شود این خودباوری ما و تولیدی که ما انجام دادیم می‌تواند جلوی تحریم را بگیرد. ما باید با بهترین کیفیت و با بهترین خدمات بتوانیم نیاز خودمان را تولید بکنیم و در اختیار مردم قرار بدهیم

وی در پاسخ به این سؤال که طبق کارشناسی‌های صورت گرفته گویا لابی‌های پرنفوذ و پرقدرت واردکنندگان باعث سنگ‌اندازی و مانع توسعه خطوط صنعت فولاد شده است افزود: متأسفانه بعضی منافعشان در این است که فولاد را به کشور وارد کنند؛ چون سودهای کلانی دارد و باعث می‌شود که عده‌ای از این رانت‌ها استفاده بکنند و دنبال این هستند که این تولید این محصولات در کشور ما راه‌اندازی نشود. اما با توجه به اینکه امسال سال رونق تولید هست ما انتظار داریم که مسئولان ذی‌ربط شرایطی را فراهم کنند تا مجوزهای لازم سریع‌تر اعطا شود تا اندیشمندان در حوزه‌های صنعت از آن استفاده بکنند و بتوانیم دشمن را مأیوس بکنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: کسانی که در این موضوع که تمام مراحل کارشناسی خود را گذرانده، سنگ‌اندازی می‌کنند، باید پاسخگو باشند. بروکراسی‌های اداری که در کشور وجود دارد باعث شده که جوانان و نخبگان ما نتوانند خدمات خود را ارائه دهند و سرمایه‌گذاران از سرمایه گزاری در کشور منصرف شوند.

سلیمی، نماینده خانه ملت در انتها افزود: در حال حاضر کمیسیون اصل 44 داریم که تشکیل شده و مقررات خاصی را برای تشویق تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در کشور ایجاد کردیم. از نظر قوانین ما در کشور مشکلی نداریم. مسئله اصلی دولت هست که باید این قوانین را اجرا بکند.

ارسال نظر: