توافق رژیم صهیونیستی، یونان و قبرس برای انتقال گاز مدیترانه به اروپا

کدخبر: 2342811

نتانیاهو اعلام کرد این رژیم، یونان و قبرس اوایل ژانویه سال آینده میلادی، قرارداد ساخت خط لوله گاز «مدیترانه شرقی» را امضا خواهند کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم، یونان و قبرس، اوایل ژانویه سال آینده میلادی، قرارداد ساخت خط لوله گاز «مدیترانه شرقی» را امضا خواهند کرد.

دفتر «کریاکوس میتسوتاکیس»، نخست‌وزیر یونان، روز یکشنبه اعلام کرده بود این قرارداد روز دوم ژانویه در آتن به امضا خواهد رسید.

نتانیاهو گفت که به همراه «یولی استینیتص»، وزیر انرژی این رژیم به یونان خواهد رفت تا این توافق را امضا کند. وی مدعی شد: «این توافق به امنیت انرژی اروپا و رفاه اسرائیل و کشور‌های شرق مدیترانه کمک خواهد کرد».

این خط لوله به طول دو هزار کیلومتر و عمق سه هزار و پانصد متر، بلندترین و عمیق‌ترین خط لوله زیر دریایی گاز طبیعی جهان خواهد بود که رژیم صهیونیستی را از طریق قبرس و یونان به ایتالیا و سایر کشور‌های اروپایی متصل می‌کند و گاز طبیعی این رژیم را به بالکان و اروپای مرکزی می‌رساند.

این امضای توافق در بحبوحه تنش‌ها بین ترکیه و یونان بر سر حفاری‌های دریایی و نیز به قصد ممانعت از تلاش ترکیه برای گسترش کنترل خود در شرق مدیترانه صورت خواهد گرفت.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: