زاحارووا: پروژه نورد استریم ۲ آمریکا را نگران نخواهد کرد

کدخبر: 2343028

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد پروژه انتقال گاز موسوم به نورد استریم ۲ یک پروژه گازی مختص اروپا است و نباید موجب نگرانی آمریکا شود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اعلام کرد پروژه «نورد استریم دو» نباید آمریکا را نگران کند.

او گفت: با توجه به آن که پروژه انتقال گاز موسوم به نورد استریم دو یک پروژه گازی و کاملا مختص اروپا است نباید آمریکا را نگران کند. اگر پروژه نورد استریم دو به خاک آمریکا مرتبط بود در آن صورت نگرانی‌های آمریکا درباره این پروژه قابل فهم بود. این پروژه کاملا مختص اروپا است و به جز کشور‌هایی که از نظر مالی یا جغرافیایی با آن مرتبط هستند هیچ نگرانی برای کشور‌های دیگر ایجاد نمی‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز بیستم دسامبر لایحه بودجه سال ۲۰۲۰ آمریکا را تصویب کرد که در آن تحریم شرکت‌های حاضر در پروژه «نورد استریم ۲» و پروژه گازی «استریم ترکیه» پیش‌بینی شده است. شرکت سوئیسی «آل سیز» که مسئولیت لوله گذاری در پروژه نورد استریم ۲ را برعهده دارد بعد از تهدید آمریکا مبنی بر تحریم فعالیت‌های خود را در این پروژه متوقف کرده است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، پیش از این گفته بود اپراتور نورد استریم ۲ ممکن است بدون مشارکت شرکت‌های خارجی هم این پروژه را تکمیل بکند. او گفت وزارت انرژی روسیه انتظار دارد پروژه نورد استریم دو تا سال ۲۰۲۰ تکمیل بشود.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: