پیوستن به FATF در شرایط تحریم برخلاف امنیت ملی است

کدخبر: 2343067

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر در شرایط فعلی هم به FATF بپیوندیم و هم در تحریم باقی بمانیم این اقدام ضد امنیت ملی است.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره ادعای برخی مبنی بر اینکه نپیوستن به FATF باعث ایجاد مشکلاتی در مبادلات مالی برای ایران شده است، اظهار کرد: در حال حاضر FATF هیچ محدودیتی برای ما ایجاد نکرده است و ما از بلک لیست این سازمان خارج شده‌ایم.

او ادامه داد: انجام نشدن معاملات مالی ایران در برهه کنونی به دلیل تحریم‌های آمریکا بوده و ربطی به FATF ندارد، چرا که چرخه دلار در دست این کشور بوده و بانک مرکزی آمریکا شدیدا تحت کنترل این کشور قرار دارد.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: کسانی که FATF را عامل انجام نشدن معاملات مالی ایران قلمداد می‌کنند به مردم دروغ می‌گویند چرا که ما تحریم هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: ما باید در شرایطی به FATF بپیوندیم که تحریم‌ها برداشته شود، لذا اگر هم اطلاعاتمان را فاش کنیم و هم در تحریم باقی بمانیم این اقدام ضد امنیت ملی بوده و باعث فشار بیشتر می‌شود.

او بیان کرد: پیوستن به FATF به این معناست که ما با دست خودمان اطلاعاتمان را به دست دولت آمریکا بدهیم، چرا که یک بار این اشتباه را مرتکب شدیم و اطلاعاتمان را به آژانس انرژی اتمی ارائه دادیم و این سازمان آن را در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی گذاشت.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: