تکرار بصیرت

کدخبر: 2343101

نهم دی ۸۸؛ این تاریخ برای همیشه در تقویم حضور ایرانیان در حمایت از نظام اسلامی ثبت شده است. روزگاری که در هنگامه امید دشمنان برای اقدامات براندازانه، بصیرت ایرانیان پاسخی مقتدرانه به آنان برای عقب‌نشینی از اهداف اعلامی و اعمالی‌شان بود؛ بصیرتی که مجددا در سال ۹۸ تکرار شد و توطئه معاندان به همراه رسانه‌هایشان برای روشن نگه‌‌داشتن آتش فتنه با بیانیه‌ها و آمارهای دروغین را نقش بر آب کرد.

در فتنه سال 88 تعدادی از خواص مردود که در انتخابات ریاست‌‌جمهوری شکست خورده بودند، طغیان کردند؛ همه چیز و همه کس را متهم کرده و با دشمنان قسم‌خورده نظام همسو و همراه شدند به‌طوری‌که حاضرشدند به نسخه‌های آن عمل کرده و تا حد براندازی نظام پیش روند و کشور را به اغتشاش بکشانند. نخستین گام سران فتنه با ادعای تقلب منجر به اردوکشی‌های خیابانی در تهران شد و پس از آن با بیانیه‌های تشویقی سران فتنه در برخی روزهای خاص ادامه پیدا کرد؛ هرچند با مرور زمان با آگاهی مردم نسبت به ماهیت اقدامات سران فتنه، کمیت شرکت‌کنندگان در اقدامات غیرقانونی کاهش یافت. در آن مقطع زمانی بنیامین نتانیاهو از سران رژیم غاصب صهیونیستی، سران فتنه را «سرمایه بزرگ خود در ایران» دانست و شیمون پرز آنان را جنگجویان این رژیم در برابر جمهوری اسلامی ایران دانست. مایکل لدین، سناتور شناخته‌شده آمریکایی هم سال 2012 در گفت‌وگو با بنیاد سرمایه‌گذاری تجاری آمریکا گفت:‌ «سران جنبش سبز در یک نامه هشت‌ صفحه‌ای به اوباما خواهان تداوم کمک و حمایت‌های آمریکا شدند و با تشریح شرایط ایران خواستند آمریکا هر تصمیمی لازم است اتخاذ کند تا شاهد پیشرفت‌هایی در جهت تمایلات غرب باشد.» اغتشاشگران با چنین شبکه پشتیبانی اقدامات خود را در روز عاشورای سال 1388 به سمت توهین به ساحت مقدس امام‌حسین (ع) سوق دادند و پس از آن سران فتنه، پیاده‌نظام دشمن را «امت خداجو» دانستند و مهر تاییدی بر اغتشاشات روز عاشورا زدند.

رهبر انقلاب در تحلیل ابعاد حماسه 9 دی می‌گویند: «فتنه‌ سال گذشته جلوه‌اى از توطئه‌ دشمنان بود؛ فتنه یعنى کسانى شعارهاى حق را با محتواى صددرصد باطل مطرح کنند و بیاورند براى فریب دادن مردم؛ اما ناکام شدند. هدف از ایجاد فتنه، گمراه‌کردن مردم است. شما ملاحظه کنید؛ مردم ما در مقابله‌ با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دى در سرتاسر کشور مشت محکمى به دهان فتنه‌گران زد. این کار را خود مردم کردند. این حرکت - همانطورى که گویندگان و بزرگان و همه بارها گفته‌اند - یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلى معنا دارد؛ این نشانه‌ آن است که این مردم بیدارند، هوشیارند. دشمنان ما باید این پیام را بگیرند. آن کسانى که خیال می‌کنند می‌توانند میان نظام و میان مردم جدایى بیندازند، ببینند و بفهمند که این نظام، نظام خود مردم است، مال مردم است. امتیاز نظام ما به این است که متعلق به مردم است. آن کسانى که با همه‌ وجود نظام جمهورى اسلامى و اسلام و این پرچم برافراشته را در این کشور نگه داشته‌اند، در درجه‌ اول خود مردم‌اند؛ دشمنان ما این را بفهمند. سردمداران دولت هاى مستکبر -و در رأس آنها آمریکا- علیه ملت ما حرف می‌زنند، توطئه می‌کنند، گاهى شعار می‌دهند، گاهى اظهارات مزورانه می‌کنند، گاهى صریحاً دشمنى می‌کنند، گاهى در لفافه می‌برند؛ اینها همه براى این است که تحلیل درستى از مسائل ایران و شناخت درستى از ملت ایران ندارند. ملت ما ملت بیدارى است، ملت هشیارى است.»(۸/دی/ ۱۳۸۹).

در آن مقطع زمانی برآیند تحلیلی دشمنان انقلاب اسلامی نمایانگر برداشت‌های غیر‌واقعی مبتنی بر دستیابی به اهداف نهایی آن بود، اما بار دیگر پروژه‌های هدفمند آنان به شکست انجامید و تکاپوی آنان برای «سلب قدرت مادی و معنوی» جمهوری اسلامی با حضور سراسری مردم در 9 دی 1388 پایان یافت.

اصلی‌ترین شکست قدرت‌های استکباری در تقابل با جمهوری اسلامی عدم شناخت ملت ایران بود؛ چنان‌که بارها و بارها این شکست تکرار شده که نمونه آخر آن حوادث اخیرآبان و تلاش آنان برای موج‌سواری بر اعتراضات مردم بود؛ اما باردیگر مردم ایران آنان را در فراخوان 5 دی مبهوت کردند، همان‌گونه که در 9 دی دشمنان را مبهوت کردند.

مهم‌ترین دستاوردی که در نتیجه حضور مردم محقق شد، گذاشته‌شدن نقطه پایان بر تجمعات و آشوب‌های خیابانی پس از انتخابات بود که با تظاهرات گسترده و میلیونی مردم تهران و همراهی مردم دیگر نقاط کشور، فتنه‌گران دریافتند که دیگر تاب مقاومت در برابر اراده مردم را ندارند چراکه جسارت آنها به باورهای دینی و انقلابی مردم در روز عاشورا، پرده از ماهیت کودتای آمریکایی _ انگلیسی برافکند و تشت رسوایی آنها از بام بر زمین افتاد. پس از حضور پرشور و خودجوش مردم در این روز، تلاش‌های مکرر فتنه‌گران برای به خیابان کشاندن طرفداران‌شان بی‌اثر شده و رفته‌رفته آرامش در کشور حکمفرما شد.

امروز نیز دشمن که همه راه‌ها را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی رفته است بازهم به خیابان دل بسته است به‌طوری‌که با آغاز اعتراضات بنزینی مردم با نقش‌آفرینی جریانات ضد‌انقلاب و معاندان اتاق فکر رسانه‌ای آنان خیلی زود با خلط اعتراض قانونی و اغتشاش از ماهیت اعتراضی خود فاصله گرفت.

در آشوب‌های اخیر، گرچه یک دلیل مطالبه‌ مردم، بی‌کفایتی و بی‌تدبیری دولت، در چگونگی نحوه‌ اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین بود و همین هم موجب اعتراض جمع زیادی از آنان شد، اما در نگاهی کلی‌تر، نمی‌توان دست دشمن در پروژه‌ آشوب و توطئه‌ سازماندهی‌شده علیه حکومت و مردم ایران را نادیده گرفت. همین موضوع هم بود که موجب شد رهبر انقلاب، در کمتر از 24 ساعت از شروع آشوب‌ها، خود رسما وارد میدان شده و از طرح دشمن پرده بردارند؛ چنان‌که اعتراضات به گرانی بنزین آغازی بود برای فعالیت‌های ضد‌انقلاب معاندانی که گویا قسم خورده‌اند از هر فرصت و موقعیتی برای ضربه به نظام و مردم استفاده کنند. هرچند اعتراضات با ورود بهنگام رهبر انقلاب (در کمتر از از 24 ساعت از شروع آشوب‌ها) موجب شد که 48 ساعته این ناآرامی‌ها جمع شود اما دشمن عقب‌نشینی نکرد و سعی کرد با تحریک مردم آتش فتنه را روشن نگه دارد.

روز دانشجو بهترین زمان برای تحریک مردم به‌ویژه قشر دانشجو بود تا آنان را به خیابان بکشانند اما باز هم تیرشان به سنگ خورد. بعد از این شکست دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی رسانه‌های معاند، این بار چهلمین روز درگذشت کشته‌شدگان اعتراضات بنزینی را بهانه دیگری برای ایجاد آشوب و بلوا قرار دادند و برای رسیدن به هدف علاوه بر فیک‌نیوزها در شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های اسم و رسم‌داری چون رویترز و بی‌بی‌سی هم به میدان آمدند و با جعل اخبار و ارائه آمارهای دروغین سعی کردند بر خاکستر این آشوب‌ها بدمند اما تجربه‌های فتنه درس بزرگی به مردم ایران داده است؛ درسی به نام «بصیرت».

«روزنامه صبح نو»

ارسال نظر: