شیخ زکزاکی، شهید زنده جهان اسلام است

کدخبر: 2343179

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه شیخ زکزاکی در حقیقت شهیده زنده جهان اسلام است، گفت: امیدواریم صدای شخصیت‌ها به گوش رهبران نیجریه برسد و آنها موافقت کنند که شیخ زکزاکی به یکی از کشور اسلامی منتقل و روند درمان وی پیگیری شود.

آیت ‌الله ناصر مکارم ‌شیرازى در دیدار شماری از اعضای خانواده شیخ ابراهیم زکزاکی، با تجلیل از شخصیت این عالم وارسته و مردمی، از وی به عنوان شخصیتی قهرمان و مبارز یاد کرد که 6 فرزند خود را تقدیم اسلام کرده است.

وی با ابراز تاسف از وضعیت بسیار اسفناک جسمی شیخ زکزاکی و همسرش، اظهار کرد: ظلمی نیست که در حق شیخ و خانواده‌اش نکرده باشند، متاسفانه سازمان‌های بین المللی هم در این خصوص بی‌تفاوتند.

این مرجع تقلید با ابراز تاسف از سکوت خفت بار مدعیان حقوق بشر و سران کشورهای اسلامی در قبال این ظلم آشکار، تصریح کرد: ما این ظلم‌ها و جنایت در حق شیخ زکزاکی و خانواده ایشان را محکوم می‌کنیم و دولت نیجریه را در قبال آن مسؤول می‌دانیم.

وی شخصیت‌ها و متفکران جهان اسلام را به تحرک بیشتر در این خصوص توصیه اکید کرد و گفت: ما از اندیشمندان و صاحب‌نظران جهان اسلام می‌خواهیم نسبت به این موضوع اعتراض کنند، دولت نیجریه نیز باید در این خصوص مسؤولانه عمل کند و به ظلم علیه شیخ زکراکی پایان دهد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به نقش شیخ زکزاکی در گرایش مردم نیجریه به سمت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) فداکاری ایشان و همچنین جنایات و ظلم‌هایی که در حق وی شده را در تاریخ اسلام کم سابقه دانست.

وی اظهار کرد: شیخ زکزاکی در حقیقت شهیده زنده جهان اسلام است، امیدواریم صدای شخصیت‌ها به گوش رهبران نیجریه برسد و آنها موافقت کنند که شیخ زکزاکی به یکی از کشور اسلامی منتقل و روند درمان او پیگیری شود.

این مرجع تقلید افزود: ایشان علیه حکومت نیجریه قیام و حرکتی نکرده است، گناه او این است که نفوذ مردمی زیادی دارد و مردم ایشان را دوست دارند.

وی دولت و دستگاه دیپلماسی ایران اسلامی و رسانه‌ها را به فعالیت بیشتر و جدی‌تر در پیگیری وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی توصیه کرد و گفت: باید در این خصوص اعتراض و پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا شیخ زکزاکی از این وضعیت دشوار و بغرنج خلاصی پیدا کند.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان ضمن دعا برای سلامتی شیخ زکزاکی، از صبر و شکیبایی ایشان ستایش کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: