عملاً با عضویت در FATF راهی برای دور زدن تحریم‌‌ها نمی‌ماند

کدخبر: 2343245

کارشناس مسائل اقتصاد سیاسی گفت: عملاً با عضویت در FATF راه‌های دور زدن تحریم‌ها بسته می‌شود.

حبیب الله گل محمدی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصاد سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد خطرات پیوستن به کنوانسیون پالرمو گفت: کنوانسیون‌ پالرمو و CFT برای کشورهایی که دارای استقلال سیاسی هستند و در مقابل سیاست‌های استکبار و غرب و در راس آن آمریکا ایستادگی می‌کنند خطرناک است.

وی ادامه داد: استکبار و کشورهای متخاصم با استفاده از مواد ۴۱، ۴۲ و ۴۳ این کنوانسیون علیه کشورهای عضو اقدام به وضع تحریم می‌کنند و راه دور زدن تحریم‌ها را با الحاق به FATF می‌بندد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: این موضوع به ضرر کشورهایی مثل ایران است چون عملاً با عضویت در FATF راه‌های دور زدن تحریم‌ها بسته می‌شود و در زمانی که تحریم اتفاق می‌افتد تحریم‌ها می‌تواند کارساز باشد و نمی‌توانیم دیگر داد و ستد هایی که خارج از قواعد FATF باشد انجام دهیم.

کارشناس مسائل اقتصاد سیاسی بیانم داشت: به نظرم این کار به ضرر کشور است و دولت دارد اشتباه می کند و کسانی که طرفدار پیوستن به این کنوانسیون هستند دلدادگی و اعتماد به غرب دارند. این خوش خدمتی به غرب آسیب جدی و تهدید را برای منافع ملی کشور به همراه دارد.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: ما شاهد مذاکرات فرسایشی و بدون نتیجه در برجام بودیم. حتی همین کشورهای غربی زیر قطعنامه شورای امنیت در برجام زدند و تکرار این اشتباه به ضرر کشور است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: