لاوروف سال ۲۰۲۰ به تهران می‌آید

کدخبر: 2343290

وزیر خارجه روسیه بعد از دیدار با همتای ایرانی خود گفت که به دعوت «محمد جواد ظریف»، در سال آینده میلادی به تهران سفر خواهد کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته (دوشنبه) بعد از دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در «مسکو» گفت که به دعوت ظریف سال آینده میلادی (2020) به تهران سفر خواهد کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، لاوروف، ضمن ابراز خرسندی از گفت‌وگو با همتای ایرانی خود گفت: «ما بسیار از نتایج گفت‌وگوهای خود خرسند هستیم. دوست همکارم (ظریف)، از من دعوت کرد تا سال آینده میلادی به تهران سفر کنم. با کمال میل این دعوت را می‌پذیرم و از آن استفاده خواهم کرد».

از طرف دیگر محمدجواد ظریف که روز دوشنبه (نهم دی ماه) به مسکو سفر کرد پس از دیدارش با لاوروف گفت که با همتای روس خود درباره سفر او به تهران، اجلاس سه جانبه آستانه در سطح سران و همچنین اجلاس سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه گفت‌وگو و هماهنگی‌های اولیه را انجام داده است.

با اینحال وزیر خارجه ایران به زمان دقیق این سفر اشاره‌ای نکرد. وزیر خارجه ایران در سال جاری شمسی سه بار به روسیه سفر کرده و در طول دوران وزارتش (شش و نیم سال گذشته) بیست و هشت بار به روسیه رفته و با همتای خود و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

وزرای خارجه دو کشور روسیه و ایران در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله روابط دوجانبه، توافق هسته‌ای چندجانبه 2015 و تشدید تنش‌ها و جنگ در لیبی، تنش‌ها در خلیج فارس و رزمایش‌های دریایی روسیه، ایران و چین در خلیج عمان گفت‌وگو کردند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: