الگوبرداری از ۱۳ آبان ایران با هشدار به اشغالگران آمریکایی

۷ پیام حمله به سفارت آمریکا در بغداد

کدخبر: 2343369

تجمع در برابر سفارت آمریکا در بغداد و در ادامه تصرف این «لانه جاسوسی» توسط نیروهای بسیج مردمی عراق، با واکنش‌های متفاوتی در سطح شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها همراه شد و طیف‌های مختلف از موضع خود به تحلیل این رویداد پرداختند. در این میان بازخوانی اظهارات تحلیلگران محور مقاومت در عراق و افراد نزدیک به حشدالشعبی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

​ نسیم آنلاین ؛ بنفشه رضاپور: تجمع در برابر سفارت آمریکا در بغداد و در ادامه تصرف این «لانه جاسوسی» توسط نیروهای بسیج مردمی عراق، با واکنش‌های متفاوتی در سطح شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها همراه شد و طیف‌های مختلف از موضع خود به تحلیل این رویداد پرداختند. در این میان بازخوانی اظهارات تحلیلگران محور مقاومت در عراق و افراد نزدیک به حشدالشعبی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

طبیعی است که برای درک بهتر هر رویداد، باید ذهنیت برنامه‌ریزان آن را مورد موشکافی قرار داد. با توجه به جنجال‌ها و بحث‌های زیادی که در سطح رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی عراقی بر سر رخداد روز گذشته شکل گرفت؛ تحلیلگران حامی محور مقاومت و نزدیک به حشد الشعبی در دفاع از تصرف سفارت آمریکا، استدلال‌های مختلفی مطرح کردند. در همین راستا، نسیم آنلاین عمده تحلیل‌ها و استدلال‌های این طیف را گردآوری کرده است. در ادامه این دلایل را مشاهده می‌کنید:

۱- با تصرف سفارت آمریکا، هیمنه و ابهت [پوشالی] واشنگتن از بین رفت. حشد الشعبی با این کار به واشنگتن هشدار داد که [در راه پیشبرد اهداف خود] مبسوط الید است و هر گاه اراده کند می‌تواند کار خود را انجام دهد. ضمن این‌که حضور پررنگ خیابانی دارد و می‌تواند معادلات خیابانی را نیز تغییر دهد.

۲- آمریکا از طریق آشوبگران تلاش می‌کرد مسیر اعتراضات را به سمت مد نظر خود هدایت کند و حشد الشعبی با حضور قاطع و پررنگ خیابانی خود نشان داد مسیر اعتراضات را خود تغییر خواهد داد.

۳- با این اقدام، محاسبات مزدوران آمریکا بر هم خورد! مزدوران محلی آمریکا واشنگتن را فریب داده و اغوا کرده بودند که در صورت حمله به پایگاه‌های حشد الشعبی، با واکنش گسترده منفی در سطح توده‌ها مواجه نمی‌شوند؛ اما این واکنش قاطع تمام محاسبات پیشین را بر هم زد.

۴- از امروز در کنار میدان تحریر، یک مکان دیگر نیز محل قرار معترضین خواهد بود: «محوطه جلوی سفارت آمریکا»! در این‌جا معترضین چادر زده و تحصن می‌کنند تا واشنگتن وادار شود تا از شدت بحران در کشور بکاهد!

۵- برخی افراد در جامعه عراق این توهم را داشتند که سفارت آمریکا برای آن‌ها غیر قابل وصول خواهد بود! اما امروز نشان دادیم که در صورت اراده می‌توان سفارت را به سرعت تصرف کرد. همین قاعده در مورد پایگاه‌های نظامی آمریکا هم صادق است!

۶- واشنگتن به این باور رسید که نمی‌تواند کنه رفتار جامعه عراق را تحلیل کند! همین سردرگمی‌های امروز [مخالفین تصرف سفارت] نشان می‌دهد به آشفتگی رسیده‌اند. این سردرگمی دستاورد بزرگی برای محور مقاومت است؛ زیرا باعث انزوا و عدم پیگیری رویکرد تهاجمی و ابتکاری دشمن (آمریکا) می‌شود.

۷- آمریکا به دولت مرکزی فشار زیادی وارد می‌کرد تا در برابر آشوبگران و معترضین خویشتتنداری کنند. حالا واشنگتن باید از همان سوراخ گزیده شود! اگر قرار بر خویشتنداری باشد، این بار نه دفاتر گروه‌های وابسته به حشد یا مراکز دولتی بلکه دفاتر وابسته به آمریکا هدف خشم ملت عراق خواهند بود!

ارسال نظر: