بارزانی: آمریکایی‌ها دوست عراق هستند

کدخبر: 2343425

رئیس منطقه کردستان عراق ضمن انتقاد از اعتراض در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد، آمریکا را دوست و هم پیمان عراق خواند.

«نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی در خصوص تجمع مقابل سفارت آمریکا در بغداد، این کشور را دوست و هم‌پیمان عراق نامید.

بارزانی در این بیانیه گفت: «تجمع و اعتراضات مدنی حق قانونی است؛ اما استفاده از خشونت و حملات و اقدامات غیرمسئولانه برای هدف قرار دادن سفارت‌خانه‌ها و اماکن دیپلماتیک، رویداد خطرناکی است.»

او در ادامه مدعی شد که «حمله به سفارت آمریکا در بغداد» غیر قابل قبول و بر خلاف منافع ملی عراق است.

رئیس منطقه کردستان عراق با بیان اینکه آمریکایی‌ها هم‌پیمانان و دوستان عراق و منطقه کردستان هستند؛ آن‌ها را شرکای اصلی عراق در پیروزی بر تروریست‌های القاعده و داعش خواند و مدعی شد که عراق و منطقه کردستان به حمایت و همکاری آمریکا نیاز دارند.

نیچروان بارزانی، افزود: «نمایندگان کشورها و دیپلمات‌ها، مهمانان عراق هستند و احترامشان واجب است. از تمامی نهادهای مسئول می‌خواهیم تا به وظیفه خود در حفاظت از آن‌ها و عدم اجازه برای تعرض به سفارت‌خانه‌ها و اماکن دیپلماتیک عمل کنند.»

بیانیه بارزانی پس از آن صادر می‌شود که سازمان الحشد الشعبی طی بیانیه‌ای رسمی از طرفداران خود مقابل سفارت آمریکا خواست تا به احترام دولت عراق، از این سفارتخانه دور شوند.

از روز گذشته هزاران معترض عراقی در اعتراض حمله آمریکا به پایگاه‌های الحشدالشعبی و نقض حاکمیت کشورشان، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات کردند و چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشدالشعبی را بر فراز دیوارهای سفارت برافراشتند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: