نیروهای وابسته به امارات ۱۸ میلیارد را در «عدن» دزدیدند

کدخبر: 2343440

نیروهای امنیتی وابسته به امارات در یمن با حمله به ترمینال کانتینری بندر «عدن» ۱۸ میلیارد ریال یمنی متعلق به بانک مرکزی این کشور را سرقت کردند.

اعضای یک نیروی امنیتی که توسط «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب» وابسته به امارات به کار گرفته شده بودند، به ترمینال کانتینری بندر «عدن» در جنوب یمن حمله کردند و اموال متعلق به بانک مرکزی یمن در عدن را به غارت بردند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، مبلغ اموال به غارت رفته ۱۸ میلیارد ریال یمنی اعلام شده و اعضای نیروی امنیتی مذکور موبایل‌های مسؤولان بندر هنگام تصویربرداری از این غارت را ضبط کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، یورش به بندر عدن برای دزیدن اموال برای اولین بار در این بندر «تحت اشغال» صورت می‌گیرد.

فعالیت بندر عدن تعلیق شد

مدیریت بندر عدن در اعتراض به اقدام نظامیان وابسته به امارات در غارت ۱۸ میلیارد ریال یمن ، کار در این بندر را به حالت تعلیق در آورد.

بر اساس گزارش رسانه‌های یمنی این بندر نامه‌ای رسمی به فرماندهی دولت مستعفی درباره سرقت مذکور فرستاده است.

مسؤولان اداره بندر عدن اعلام کردند، افراد مسلح وابسته به المجلس الانتقالی چهار کانتینر حامل اموال بانک مرکزی را سرقت کردند.

عدن نیوز: اموال برگردانده شد

در همین ارتباط وبگاه «عدن نیوز» اعلام کرد، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی امروز (پنجشنبه) کانتینرهای حامل اموال بانک مرکزی عدن را بازگردانده است.

بر اساس این گزارش، فرمانده ائتلاف سعودی در عدن به «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی ابلاغ کرده این اموال باید بدون تأخیر بازگردانده شود.

«نزار هیثم» سخنگوی شورای انتقالی به این موضوع که نیروهای مذکور در پشت پرده سرقت یاد شده بوده‌اند، اعتراف کرد.

وی در صفحه توییتر خود نوشت، الزبیدی دستور تحویل اموال به ائتلاف را داده و این اقدام در چارچوب تعهد شورای انتقالی به اجرای توافق ریاض صورت می‌گیرد.

دولت مستعفی یمن عدن را پایتخت خودخوانده خود اعلام کرده بود اما نیروهای اماراتی در آگوست سال گذشته در درگیری‌های شدید با نیروهای دولت مستعفی، این شهر را از کنترل آنها خارج کردند و اگرچه توافق «ریاض» برای پایان دادن به درگیری‌ها در عدن و جنوب یمن امضا شده اما این وضعیت همچنان ادامه دارد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: