گزارش شبکه تلویزیونی سازمان جاسوسی آمریکا از ابومهدی المهندس

فرمانده‌ای با ۱۹ اسم مستعار ؛ وحشت آمریکا از فرمانده بزرگ حشد الشعبی

کدخبر: 2343458

شبکه الحره که به صورت رسمی وابسته به سازمان جاسوسی آمریکاست و مهم‌ترین رسانه ایالات متحده در حوزه عراق محسوب می‌شود، در گزارشی به زندگی شخصی ابومهدی المهندس پرداخت. وحشت واشنگتن و جاسوس‌های CIA از مهارت بالای نظامی و اطلاعاتی ابومهدی المهندس را می‌توان در بخش‌های مختلف این گزارش دید.

نسیم آنلاین : شبکه الحره که به صورت رسمی وابسته به سازمان جاسوسی آمریکاست و مهم‌ترین رسانه ایالات متحده در حوزه عراق محسوب می‌شود، در گزارشی به زندگی شخصی ابومهدی المهندس پرداخت. وحشت واشنگتن و جاسوس‌های CIA از مهارت بالای نظامی و اطلاعاتی ابومهدی المهندس را می‌توان در بخش‌های مختلف این گزارش دید.

مردی با ۱۹ اسم مستعار!

در سال ۲۰۰۹ وقتی واشنگتن به صورت رسمی ابو مهدی المهندس را در لیست تروریست‌های تحت تعقیب قرار داد، پرونده جامعی در مورد او تدوین کرد که حاوی اطلاعات شگفت‌انگیزی بود. یکی از این موارد، اسامی مستعار متعدد وی بود که به ۱۹ اسم در این زمنیه رسیدند؛ مانند «جمال جعفر محمد علی»، «أبو مهدی البصری»، «جمال جعفر الإبراهیمی» و «جمال التمیمی»

سابقه همکاری با ایران

تردیدی نیست که ابومهدی المهندس ید طولایی در فعالیت برای محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران دارد. به نظر می‌رسد نخستین ارتباط‌های وی با تهران از طریق حزب الدعوه بوده است؛ اما نخستین فعالیت‌های برجسته وی به سال‌های ۱۹۸۳ و ۱۹۸۵ برمی‌گردد که حزب الله لبنان به ارتکاب برخی اعمال در کویت متهم شد.

او بعدها به یکی از فرماندهان ارشد سازمان بدر تبدیل شد و در برنامه‌های ایذائی این سازمان علیه رژیم بعث مشارکت می‌کرد. پس از سقوط صدام، تابعیت ایران دریافت کرد و به عنوان یکی از مشاورین حاج قاسم سلیمانی منصوب شد.

اما شهرت وی به «کتائب حزب الله» بازمی‌گردد. او کتائب را در سال ۲۰۰۷ به هدف مبارزه با اشغالگری آمریکا تأسیس کرد. بعدها این سازمان نظامی به بالاترین سطح تسلیحاتی در حشد الشعبی دست یافت که باعث می‌شد کتائب حزب الله قدرتمندتر از بقیه احزای مسلح به حساب آید.

تهدید آمریکا

در آگوست ۲۰۱۸ پایگاه‌های کتائب حزب الله در خاک سوریه و در فاصله ۳ کیلومتری مرز عراق در حومه البوکمال توسط آمریکا بمباران شد. ابو مهدی المهندس در واکنش به حمله آن روز ایالات متحده اظهار داشت: «رسما اعلام می‌کنیم مسئول اول و آخر رویدادهای آینده عراق آمریکاست. ما مسئولیت رویدادهای امروز و آینده را بر عهده واشنگتن می‌دانیم.»

تحریم از سوی آمریکا

دولت تروریست‌پرور آمریکا به صورت رسمی ابومهدی المهندس و «کتائب حزب الله» را در لیست افراد و نهادهای تحت تحریم قرار داد. با این حال، اقدام مزبور تأثیر معناداری در رویه و رفتار ابومهدی نداشت!

ارسال نظر: