ابراز خرسندی نتانیاهو از ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی

کدخبر: 2343511

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن ابراز خرسندی از ترور و شهادت سردار سلیمانی، مدعی شد آمریکا حق دارد از خودش دفاع کند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) از ترور و شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله تروریستی آمریکا در بغداد ابراز خرسندی کرد.

نتانیاهو که سفر خود به یونان را نیمه‌کاره گذاشته و به فلسطین اشغالی بازگشته، ضمن تقدیر از آمریکا به دلیل حمله‌ای که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، ادعا کرد:‌ «آمریکا حق دارد از خودش دفاع کند».

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، وی طی گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران در فرودگاه مدعی شد: «همانطور که اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند، آمریکا هم چنین حقی دارد. قاسم سلیمانی مسئول کشته شدن شهروندان آمریکایی و دیگران است».

نخست‌وزیر رژیم کودک‌کُش صهیونیستی، با متهم کردن سردار سلیمانی به برنامه‌ریزی برای انجام حملاتی، افزود: «تمام اعتبار این کار متعلق به رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ است که سریع، قاطعانه و با قدرت عمل کرد».

نتانیاهو همچنین گفت که تل‌آویو در این اقدامات در کنار واشنگتن ایستاده است.

ادعاهای وی در حالی است که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از جلسه امنیتی اضطراری در پی ترور سردار شهید سلیمانی، از بیم واکنش ایران به این حمله تروریستی، نیروی پشتیبانی به جبهه‌های شمالی اعزام کرده است.

در این نشست، «نفتالی بنت» وزیر جنگ، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش، «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی «موساد» و «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز حضور داشتند.

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

در بیانیه پنتاگون آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»

«خبرگزای فارس»

ارسال نظر: