وبگاه سربازگیری آمریکا به دلیل هراس از درگیری با ایران مختل شد

کدخبر: 2343587

آژانس سربازگیری ارتش آمریکا اعلام کرد به علت افزایش درخواست بررسی وضعیت و هراس از درگیری با ایران، وبگاه اینترنتی این سازمان از دسترس خارج شده است.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که ترور سردار «قاسم سلیمانی» توسط ارتش آمریکا، به نگرانی گسترده میان جوان‌های آمریکایی از درگیری با ایران منجر شده است.

آژانس سربازگیری ارتش آمریکا، سازمانی دولتی است که اسامی و مشخصات جوان‌هایی را که به صورت بالقوه ممکن است به مناطق جنگی اعزام شوند را ثبت می‌کند. این آژانس دیروز اعلام کرد به دلیل افزایش شدید درخواست بررسی وضعیت، وبگاه اینترنتی این سازمان از دسترس خارج شده است.

در بیانیه این آژانس آمده است: «به دلیل انتشار اطلاعات غلط، وبگاه ما در حال حاضر شاهد ترافیک شدید است. اگر دارید برای ثبت یا تأیید مشخصات اقدام می‌کنید، لطفا بعدا دوباره مراجعه کنید. در تلاش هستیم تا این مسئله را حل کنیم.»

هرچند از دهه ۱۹۷۰ به بعد خدمت در ارتش در آمریکا اجباری نیست، اما همچنان مشخصات افرادی که به صورت بالقوه می‌توانند به ارتش فراخوانده شوند، ثبت می‌شود. به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز»، در شرایط اضطراری کنگره می‌تواند با تصویب قانون، بار دیگر خدمت سربازی را اجباری کند.

نیویورک‌تایمز نوشته است که سال‌هاست که ثبت سن و مشخصات در سامانه سربازگیری تنها یک امر اداری بی‌اهمیت است، اما با حمله اخیر به سردار سلیمانی و بالا گرفتن احتمال درگیری، احتمال اعزام اجباری به خدمت «عامل اضطراب بسیاری از آمریکایی‌ها» شده است.

بر اساس قوانین آمریکا، افرادی که بین ۱۸ تا ۲۵ سال سن دارند، باید نام خود را در سامانه سربازگیری ثبت کنند و اگر از این کار خودداری کنند، با جریمه‌های مادام‌العمر مانند محرومیت از کمک‌های مالی دولتی و ممنوعیت اشتغال در سمت‌های دولتی، روبرو می‌شوند.

روزنامه «ایندیپندنت» نوشته است که از زمان ترور سردار سلیمانی، میزان جست‌وجو در مورد مقررات اعزام به خدمت سربازی در میان آمریکایی‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بر اساس آمارهای گوگل، میزان جست‌وجوی آمریکایی‌ها درباره عبارت «سن خدمت»، در قیاس با گذشته ۱۰۰ برابر شده است. جست‌وجوی این عبارت در انگلیس، اسکاتلند و ولز هم به شدت افزایش یافته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: